M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

ShowMax wkracza na polski rynek

Piotr Machul | 16 lutego 2017, 06:00

Równolegle startuje kampania promocyjna serwisu.

Serwis VoD ShowMax, należący do firmy Naspers, rozpoczął oficjalnie działalność na polskim rynku. Projekt koordynuje Maciej Sojka, wcześniej związany m.in. z YouTube, TVN24 i platformą N (obecnie NC+). Polski zespół ShowMaksa współtworzą też Jerzy Dzięgielewski (wcześniej w HBO i Viacomie), Grzegorz Esz (UPC, Netia, Heyah) i Karol Depczyński (Evio, PKP).

Właściciel serwisu deklaruje, że ma już podpisane umowy dystrybucyjne m.in. z firmami: Kino Świat, NBC Universal i Paramount Pictures. Twórcy serwisu podkreślają, że w ofercie akcentowane będą produkcje polskie, w tym przygotowane specjalnie dla ShowMaksa m.in. przez Wojciecha Smarzowskiego i Partyka Vegę. Vega wyreżyserował m.in. etiudę promującą film, w której główną rolę gra aktor Ewan McGregor. Na stronie serwisu promowane są przede wszystkim zagraniczne produkcje serialowe, w tym takie pozycje jak: "Dexter", "Żona idealna", "Doktor House" czy "Borgiowie". Miesięczny dostęp do oferty ShowMax kosztuje 19,90 zł (na dwóch urządzeniach). Debiutowi towarzyszy promocja – dwa tygodnie darmowego dostępu.

Równocześnie ze startem oferty rozpoczęto kampanię reklamową. Przygotowała ją agencja Bridge2Fun. Produkcją reklam zajął się Opus Film, a muzykę opracował Łukasz Targosz. Za planowanie i zakup mediów odpowiadał dom PHD. W Internecie akcję wspiera Performance Media. Kampania ma charakter dwuetapowy – prowadzone obecnie działania powiązane są z filmami reklamowymi przygotowanymi przez Patryka Vegę. Do kolejnego etapu, który ruszy w marcu, agencja zaprosiła Wojciecha Smarzowskiego. Budżet działań nie został podany.

O planach uruchomienia ShowMaksa pisaliśmy w MMP24 w wydaniu z 16 grudnia 2016 r.