M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Niemcy rajem dla Primarku

( red. ) | 16 lutego 2017, 06:00

Sieć odzieżowa widzi w Niemczech wielki potencjał rozwoju.

Dyskontowa sieć odzieżowa Primark może trzykrotnie zwiększyć swoją obecność w Niemczech. Dzieje się tak, nawet mimo że nowe sklepy powodują spadek sprzedaży w tych już istniejących. Primark sukcesywnie rozszerzał swoją działalność w Europie w ciągu ostatnich 10 lat. Sieć niemal nasyciła rynek w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Na skutek tych operacji wzrosła jej rywalizacja z takimi sieciami jak H&M i C&A.
Swój pierwszy sklep w Niemczech Primark otworzył w 2009 r. W tej chwili działają tam 22 z 328 wszystkich sklepów sieci. W ciągu dwóch lat firma zamierza otworzyć siedem kolejnych, przez co kraj ma stać się trzecim pod względem sprzedaży rynkiem, plasując się za Wielką Brytanią i Hiszpanią.
W Niemczech Primark ma obecnie powierzchnię sprzedaży wynoszącą tylko 130 065 mkw. na 80 mln mieszkańców, natomiast w Wielkiej Brytanii ma 603 869 tysięcy mkw. na 65 mln mieszkańców.
Zdaniem Johna Basona, dyrektora finansowego firmy Associated British Foods, która jest właścicielem sieci Primark, firma będzie zwiększać działalność Primarku w Niemczech; a sprzedaż, mimo zastoju na rynku, wzrośnie o wysoką liczbę jednocyfrową i osiągnie w tym roku poziom około 750 mln euro.

(Reuters)