Kraj

Liczba klientów UPC Polska minimalnie spadła, choć liczba świadczonych usług wzrosła

UPC wciąż czeka na zgodę UOKiK ws. przejęcia Multimediów.

UPC Polska, operator największej w Polsce sieci kablowej, należący do amerykańskiego koncernu mediowo-telekomunikacyjnego Liberty Global, na koniec ub.r. obsługiwał 1,439 mln klientów. Oznacza to, że w ciągu minionego roku minimalnie (o 2,4 tys.) mu ich ubyło. Jednocześnie jednak łączna liczba usług (telewizji, internetu, telefonii) świadczonych przez operatora klientom wzrosła w ciągu roku – z 2,84 do 2,95 mln.

Liczba abonentów telewizji cyfrowej UPC przekroczyła 1 mln (wzrost w ciągu roku o 42,7 tys.), równocześnie liczba abonentów starszego typu telewizji analogowej zmalała do 209,6 tys. (o 31,1 tys. w ciągu roku).

Liczba abonentów internetu stacjonarnego UPC wzrosła w ciągu o 52,7 tys. (do 1,1 mln), a telefonii stacjonarnej wzrosła 42,1 tys. (do 634,5 tys. na koniec ub.r.).

Na koniec ub.r. w zasięgu sieci kablowej UPC było ponad 3,15 mln gospodarstw domowych, w całym minionym roku operator przyłączył do sieci 185 tys. domów.

W październiku ub.r. UPC Polska podpisało przedwstępną umowę zakupu akcji spółki Multimedia Polska, trzeciego co do wielkości operatora kablowego na polskim rynku, oferując jego dotychczasowym akcjonariuszom 760 mln dol., czyli ok. 3 mld zł. Wciąż czeka na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tej sprawie. Według danych na koniec września ub.r. Multimedia Polska obsługiwała 835 tys. klientów, którzy opłacali w sumie 1,74 mln usług, a jej sieć docierała do 1,63 mln gospodarstw domowych.