Kraj

Śnieżka usuwa z reklamy wizerunki kobiet

Komisja Etyki Reklamy dopatrzyła się w reklamie naruszenia norm.

Śnieżka usuwa z reklamy wizerunki kobiet
Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły skargi dotyczące reklamy internetowej gładzi marki Śnieżka Acryl-Putz wykorzystującej wizerunek trzech kobiet i opatrzonej hasłem “Wykonawco, którą wybierzesz na test?”.Skarżący stwierdził, że to “obrzydliwie seksistowska reklama uprzedmiotawiająca kobiety, redukująca je do obiektu seksualnego”. 

Przedstawiciel FFiL Śnieżka SA złożył pisemną odpowiedź na skargi, w których zaznacza, że reklama nie narusza dobrych obyczajów lub zasad uczciwej konkurencji. Reklama nie miała na celu przedstawienia kobiet jako obiektów seksualnych i chodziło wyłącznie o testowanie gładzi.

Zespół orzekający KER dopatrzył się jednak w reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy oraz utrwalania negatywnych stereotypów poprzez przedmiotowe traktowanie kobiet. 

Reklamodawca natychmiast po otrzymaniu skarg zmodyfikował przekaz reklamowy, usuwając z reklamy wizerunki kobiet.