Przetargi

Deutsche Telekom sprawdza domy mediowe

Właściciel T-Mobile rozpoczyna procedurę przetargową. Prawdopodobnie będzie ona dotyczyć również polskiego rynku.

Deutsche Telekom, właściciel T-Mobile Polska, przeprowadzi europejski przetarg na planowanie i zakup mediów. Wartość budżetu będącego przedmiotem postępowania wynosi 450 mln euro – podał serwis Campaign. Przetarg jest w początkowej fazie, a do wybranych agencji trafiło RFI. Jak wynika z naszych informacji, procedura może także dotyczyć Polski. Dział PR T-Mobile Polska nie chciał komentować tej sprawy.

W Niemczech obsługą mediową Deutsche Telekom zajmuje się MediaCom (WPP/GroupM). Ten klient wydaje tam rocznie ok. 300 mln euro. W naszym kraju T-Mobile obsługiwane jest przez dom mediowy Starcom (Publicis Media). W 2016 r. T-Mobile wydało w Polsce na reklamy 391 mln zł, w 2015 r. – 308 mln zł (dane cennikowe za Kantar Media).