M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Danone, Nutricia i Żywiec Zdrój z jednym centrum korporacyjnym

Katarzyna Woźniak | 23 lutego 2017, 06:00

Nowa organizacja działów komunikacji, relacji zewnętrznych i prawnych spółek należących do Danone.

Jak poinformowało biuro prasowe, działy komunikacji, relacji zewnętrznych i prawne wszystkich spółek należących do Danone w Polsce, krajach bałtyckich oraz w Skandynawii zostały zorganizowane w nowym Centrum Korporacyjnym (tzw. General Secretary). Celem zmiany jest wdrożenie jednej, spójnej strategii we wszystkich firmach, które realizują tę samą misję - niesienie zdrowia poprzez żywność tak wielu ludziom jak to możliwe.
Centrum Korporacyjne (GS) wspiera Danone w trzech obszarach: komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej oraz wsparcia komunikacyjnego dla budowania wizerunku pracodawcy, w obszarze Public Affairs oraz w obszarze regulacji i zgodności z prawem.
Centrum kieruje Paweł Kwiatkowski, poprzednio pełniący funkcje zarządcze w zakresie spraw korporacyjnych w Grupie SABMiller i Kompanii Piwowarskiej.
Zadaniem zespołu komunikacji jest rozwijanie, wzmacnianie i ochrona reputacji firmy, dialog i współpraca z mediami, budowanie wizerunku pracodawcy oraz komunikacja zewnętrzna. Za komunikację odpowiedzialna jest  Małgorzata Kołodrub, dotychczasowa rzeczniczka Nutricia, która w Centrum Korporacyjnym GS objęła stanowisko dyrektora ds. komunikacji. W jej zespole komunikacją wewnętrzną zajmują się Joanna Bieżuńska-Szewczyk, kierownik działu komunikacji wewnętrznej, wcześniej odpowiedzialna za ten obszar w spółce Danone, natomiast komunikacją zewnętrzną - Martyna Węgrzyn, kierownik działu komunikacji zewnętrznej, wizerunku i eventów, dotychczasowa rzeczniczka spółki Żywiec Zdrój.
Zadaniem zespołu relacji zewnętrznych (tzw. Public Affairs) jest wsparcie spółek Danone w obszarze relacji z interesariuszami, z uwzględnieniem odpowiedzialności społecznej i zagadnień naukowych. Zarządzanie zespołem objęła Ewa Gayny, dyrektor ds. relacji zewnętrznych, poprzednio odpowiedzialna za komunikację i relacje zewnętrzne dla spółki Danone (produkty mleczne). W zespole tym Katarzyna Hałat-Zientała pełni funkcję kierownika ds. relacji zewnętrznych i zrównoważonego rozwoju (wcześniej koordynator ds. PR w spółce Danone), 
Patrycja Graczyk zaś specjalistki ds. naukowych i relacji zewnętrznych. W ramach Centrum Korporacyjnego działa także zespół prawno-regulacyjny.
Komunikacja PR marek (Brand PR) nie wchodzi w obszar odpowiedzialności Centrum Korporacyjnego (GS) i pozostaje w spółkach. Zajmować się nią będą: Katarzyna Kosieradzka, koordynator ds. PR w Danone, i Marta Wojciechowska, kierownik ds. PR w Nutricia (żywność dla niemowląt i małych dzieci), Katarzyna Owsianko, młodszy kierownik ds. komunikacji w Żywiec Zdrój, a także zespół pod kierownictwem Anny Cywińskiej, dyrektorki ds. komunikacji i relacji medycznych dla Polski, Rosji, krajów bałtyckich oraz Ukrainy, odpowiedzialny za kompleksowe działania komunikacyjne na rzecz firmy Nutricia Medyczna.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , ,