Kraj

Reklama Lidla narusza normy KER

W ocenie Lidla zarzuty są nieuzasadnione.

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły skargi dotyczące reklamy radiowej czekolad, będących w sprzedaży sieci Lidl opatrzona hasłem „(…) a zostanie ci na gwoździe, żeby mu opony przebić”. Skarżący zgłaszali m.in., że “Dzieci, słysząc taką reklamę skierowaną do nich, otrzymują przekaz od dorosłej osoby, że tak można, a nawet należy. Przykre” – pisownia oryginalna. Przedstawiciel sieci sklepów dyskontowych złożył pisemną odpowiedź na skargi, w której czytamy, że w ocenie Lidla zarzuty są nieuzasadnione, oraz że skarga w dużej mierze opiera się na niezrozumieniu gry słów i domysłach autora, którą posłużył się w tym przypadku autor reklamy.

Zespół orzekający uznał, że reklama posługując się hasłem „(…) a zostanie ci na gwoździe, żeby mu opony przebić” promuje negatywne wzorce zachowań i nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej. Zwrócił uwagę na wczesną porę emisji reklamy radiowej i uznał, że chcąc nie chcąc dzieci również mogły być jej odbiorcami.