Zagranica

Przekaz kampanii reklamowej zmienia się w ruch aktywistów

Na Wyspach kampania "This girl can" dla Sport England ewoluuje w kierunku ruchu społecznego.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FDk0ggY51vTs%22%7D
Kampania zrealizowana w ubiegłym roku dla Sport England pod hasłem “This Girl Can” w tym roku ewoluuje w kierunku feminizującego ruchu społecznego. Akcja wzbudziła tak rozległe zainteresowanie w 2015 r., że zaangażowała wszystkie grupy wiekowe kobiet.
Kampania została przygotowana przez FCB Inferno – analitycy są zdania, że akcja zrewolucjonizowała kategorię marketingu sportowego adresowanego do kobiet. Jej główny przekaz, oparty na sporcie, miał boleśnie i wyraziście uderzać w stereotypy. Poprzednie odsłony kampanii pokazywały z detalami zmęczone, spocone kobiety, ale z perspektywy zwyciężczyń. Ich twarze wyrażały walkę, ale pokazywały również spryt i inteligencję. Kampania miała zacierać granice estetyczne pomiędzy ukazywaniem w kampaniach mężczyzn i kobiet. Szacuje się, że kampania dotarła co najmniej do 2,8 mln kobiet aktywnie uprawiających sport. W tym roku budżet kampanii wynosi 8 mln funtów. Kreacja zwróciła uwagę swoją autentycznością – nie prezentowała kobiet jako obiektów estetycznych, seksualnych, ale pokazywała kadry z autentycznych treningów kobiet niedoskonałych: o obfitych kształtach, po operacjach, amputacjach, z udziałem dzieci. 

(Campaign)