Zagranica

Maspex chce w całości przejąć Sequoię

Wadowicki gigant rozpoczyna przygotowania do 19. akwizycji - chce w ten sposób zwiększyć swoją widoczność w segmencie suplementów diety.

Jak poinformowała Dorota Liszka z biura prasowego Maspex, firma zamierza kupić w całości spółkę Sequoia. Obecnie Maspex ma w niej 44 proc, udziałów. Właściciel m.in. takich marek, jak Tymbark, Kubuś, Łowicz, Krakus, Kotlin i Lubella  złożył wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na zawarcie transakcji zakupu pozostałych udziałów w farmaceutycznej spółce Sequoia.

Wadowicka spółka na rynku suplementów diety obecna jest od 14 lat z marką preparatów witaminowych Plusssz. Sequoia specjalizuje się w sprzedaży produktów farmaceutycznych dla najbardziej wrażliwych grup konsumentów – niemowląt i dzieci oraz dla kobiet w ciąży. Najpopularniejszymi markami są Omegamed, Sambucol, Entitis i Actiferol. Prognozowany wzrost tego segmentu w najbliższych latach to około 4 proc. rocznie.

Rynek  farmaceutyczny jest perspektywiczny i w następnych latach powinien nadal się rozwijać. Prognozowany wzrost tego segmentu w najbliższych latach to około 4 proc. rocznie. W Polsce  wskaźnik wydatków na lekarstwa per capita wynosi ok. 114 euro, podczas gdy średnia w Europie waha się w granicach około 220 euro na osobę.

Będzie to 19. przejęcie Maspeksu, w tym 9 na rynku polskim. Największe zrealizowane w Polsce to zakup firmy Tymbark (1999 rok) oraz spółki Lubella (2003 rok), a w 2015 r. wybranych aktywów firmy Agros Nova z takimi markami, jak Włocławek, Fruktus, Tarczyn, DrWitt.