Kraj

Empik stawia na e-commerce

Wystartowała próbna wersja nowej strony internetowej, sieć nastawia się na multichannel.

Empik stawia na e-commerce
Sieć Empik poinformowała, że niebawem uruchomi nową stronę internetową. Na razie w internecie funkcjonuje wersja beta. Sklep ma się charakteryzować przejrzystą i łatwą nawigacją. pionowo rozwijane menu ma ułatwiać korzystanie ze sklepu, poruszanie sie po stronie i znajdowanie produktów. Tradycyjne kategorie kojarzone z Empikiem, tj. książki muzyka, filmy, multimedia czy artykuły papiernicze są specjalnie wyróżnione. Każda z branż, tj.: zabawki, produkty dla dzieci, dom i ogród, zdrowie i uroda, elektronika ma swoją stronę główną, z charakterystyczną warstwą wizualną i różni się od innych. Oznacza to, że w zależności od typu produktu layout jest dopasowany do potrzeb klienta tak, by jak najlepiej zaprezentować dany produkt i ułatwić odbiorcy podjęcie decyzji. Sekcja redakcyjna dotycząca wydarzeń kulturalnych (empikultura) także zyskała nowoczesny wygląd. Portal w nowym wydaniu został zbudowany przez Empik.com w oparciu o badania preferencji użytkowników.
Miesięcznie strona empik.com jest odwiedzana średnio 8,5 miliona razy. W roku 2016 po raz pierwszy została przekroczona liczba 100 milionów odwiedzin, które wygenerowały 4 miliony wysłanych paczek.
Nowością na stronie mają być rozbudowane rekomendacje, które mają pomagać w podjęciu decyzji zakupowej. 
Na inwestycje oraz zintegrowanie sprzedaży internetowej z tradycyjną tylko w tym roku Empik wyda około 100 mln zł. W ciągu kilku najbliższych lat ta kwota ma się podwoić.
Empik chce również rozwijać dostawy i omnichannel. W najbliższych tygodniach wprowadzi na terenie całej Polski usługę click & collect (kliknij i odbierz), która umożliwia zamówienie towaru i odebranie go w salonie Empik po dwóch godzinach. Taką możliwość mają pilotażowo na razie mieszkańcy Poznania.
We wrześniu 2016 r. empik otworzył w galerii Mokotów swój Future Store. W tym roku spółka planuje otwarcie kilkunastu księgarń – do 2020 r. siec Empik ma liczyć 300 salonów na terenie całego kraju. Nowe punkty mają być przede wszystkim zlokalizowane w centrach handlowych. 
Z przeprowadzonych przez sieć Empik badań wynika, że 44 proc. wszystkich transakcji zakupowych odbywa się poprzez kanał mobilny, a 56 proc. klientów rozpoczyna od tego kanału ścieżkę zakupową. Większość, bo 84 proc., transakcji multidevice kończy się na desktopie, który jest kanałem domykającym transakcję.
Za kreację nowej strony odpowiada wewnętrzny dział Empik.com.