Zagranica

Matt Damon dla Stella Artois

Marka wystartowała z wielokanałową międzynarodową kampanią, której celem jest m.in. powstrzymanie rozprzestrzeniania się wodnego kryzysu.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FmHnVMfjFMVs%22%7D
Stella Artois wystartowała z globalną kampanią wizerunkową, której twarzą został amerykański aktor Matt Damon. Kampania realizowana jest pod hasłem “Buy lady a drink” i nawiązuje do konieczności rozpaczliwej walki o wodę w krajach Trzeciego Świata. Głównymi adresatami kampanii mają być młodsi odbiorcy, m.in. milenialsi, dla których kwestie etyczne zaczynają być coraz bardziej istotne.
Celem działań marki Stella Artois jest dotarcie do 3,5 mln ludzi na świecie, szczególnie kobiet, które w Afryce zajmują się zaopatrywaniem rodzin w wodę. Kampania realizowana jest we współpracy z Water.org. Marka w ubiegłych latach również realizowała rozległe działania wspierające dostęp do wody pitnej na świecie – pieniądze przekazywała krajom Trzeciego Świata m.in. w wyniku sprzedaży specjalnych czarek do picia dodawanych do sześciopaków Stella Artois. W sumie marka sprzedała 225 tys. takich czarek – za 6,25 dol. każda. Całość przekazała na dostarczenie wody pitnej do Afryki. W tym roku Stella Artois proponuje inną odsłonę działań: konsumenci, którzy zakupią pakiet limitowanej edycji Stella Artois w supermarkecie, mają pomóc w dostarczaniu przez pół roku czystej wody do miejsc zagrożonych suszą w krajach rozwijających się. Każda butelka zakupiona w pubach ma zapewniać miesiąc wody pitnej na tym samym obszarze. 

(Marketing Week)