Kraj

Rośnie popularność e-bankowości, banki powinny promować bezpieczeństwo - raport Gemiusa, Money.pl i IAB

Choć nasycenie rynku internetowych usług finansowych w Polsce jest daleko w tyle za Stanami Zjednoczonymi czy krajami Europy Zachodniej, to...

Choć nasycenie rynku internetowych usług finansowych w Polsce jest daleko w tyle za Stanami Zjednoczonymi czy krajami Europy Zachodniej, to jednak popularność usług e-bankowości w naszym kraju stale rośnie. Najpopularniejsze są elektroniczne konta bankowe – ma je blisko 30 proc. internautów (z grupy tych, którzy znają co najmniej jedną usługę finansową dostępną w sieci), a 31,6 proc. deklaruje, że założy sobie takie konto w ciągu pół roku. 14,7 proc. polskich internautów zamawia karty kredytowe przez sieć, a blisko 20 proc. twierdzi, że skorzysta z tego w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Potencjał rynku e-bankowości jest duży, jednak instytucje sprzedające usługi finansowe przez internet w przyszłych działaniach promocyjnych powinny szczególną uwagę zwrócić na podkreślanie bezpieczeństwa dokonywania transakcji kanałem elektronicznym – takie konkluzje przynoszą wyniki opublikowanego właśnie raportu z badań przeprowadzonych wśród polskich internautów w październiku br. przez firmę Gemius SA we współpracy z portalem Money.pl i stowarzyszeniem Interactive Advertising Bureau Polska. 46,5 proc. badanych stwierdziło, że kanał elektroniczny jest mniej bezpieczny niż tradycyjny (tylko 15 proc. uważa, że oba są na równi bezpieczne). Po wymienionych wyżej: koncie bankowym i karcie kredytowej, najpopularniejszymi produktami finansowymi w necie są: lokaty e-bankowe (skorzysta z nich ponad 18 proc. badanych), popularnością cieszą się również inne formy lokowania kapitału: jednostki funduszy inwestycyjnych i fundusze emerytalne oraz kredyty (konsumpcyjne) – w ciągu pół roku ok. 13 proc. internautów deklaruje chęć skorzystania z tych usług. – Wiele osób postrzega internet jako lepszy od tradycyjnego sposób na korzystanie z usług finansowych. Zapotrzebowanie na tego typu usługi to szansa dla instytucji finansowych wykorzystujących kanał sprzedaży online – tak wyniki badania komentuje Artur Zawadzki, wiceprezes Gemius SA. – Im większa dostępność usługi, im większe zaufanie co do bezpieczeństwa transakcji, tym szanse zdobycia klienta rosną. Badanie przeprowadzono na serwisach skupionych w sieci reklamowej GRP Net, zebrano 1096 ankiet. (MB)