Kraj

Uno Fresco planuje kampanie dla flagowej marki Bakalland, będzie też wzmacniał markę Gorillas

Firma Uno Fresco Tradex zamierza w przyszłym roku wspierać mediowo flagową markę z portfolio - bakalie Bakalland, rezerwując na ten...

Firma Uno Fresco Tradex zamierza w przyszłym roku wspierać mediowo flagową markę z portfolio – bakalie Bakalland, rezerwując na ten cel kwotę zbliżoną do tegorocznej. W tym roku budżet na działania ATL, promocje konsumenckie, do detalistów oraz materiały BTL zamknął się sumą ok. 2,5 mln zł. Planowane działania w 2005 r. dotyczą dwóch kampanii ATL z wykorzystaniem TV, które mają się odbyć w okresie poprzedzającym święta Wielkanocy oraz święta Bożego Narodzenia, czyli w okresach, kiedy zużycie bakalii bardzo się zwiększa. Decyzja ta jest związana z bardzo dobrymi wynikami, jakie przyniosły marce Bakalland tegoroczne kampanie reklamowe obsługiwane mediowo przez dom mediowy Pan Media Western. Ostatnia kampania, prowadzona w okresie listopad-grudzień, spowodowała, że znajomość marki Bakalland w grupie kobiet w wieku 40 lat i więcej wzrosła z 30 proc. do 60 proc., co miało bezpośrednie przełożenie na sprzedaż i wzrost udziałów rynkowych marki w segmencie rynku bakalii, którego wartość wynosi ok. 480 mln zł i którego dynamika roczna sięga 2-3 proc. – Obecnie Bakalland jest liderem rynku bakalii, ma ok. 10 proc. udziałów wartościowych, a cała firma Uno Fresco Tradex (w tym marki Uno Premium oraz marki ekonomiczne) 30 proc.- mówi Grzegorz Osóbka, marketing manager Uno Fresco Tradex. Firma zamierza w przyszłym roku poszerzyć i wzmocnić markę słonych orzeszków Gorillas o nowe produkty. Marka słonych przekąsek Gorillas istnieje na rynku od roku, obecnie ma kilkanaście proc. udziałów w segmencie słonych orzeszków. Liderem rynku pozostaje firma Felix Polska, której udział wartościowy wynosi ok. 40 proc. w rynku szacowanym w całości na 100 mln zł. (MKS)