Kraj

Planete zapowiada rozwijanie oferty reklamowej i rozbudowuje stronę internetową

Kanał tematyczny Planete, który od września 2004 r. obsługiwany jest przez spółkę Canal Plus Cyfrowy, zapowiada rozwijanie oferty reklamowej. Związane...

Kanał tematyczny Planete, który od września 2004 r. obsługiwany jest przez spółkę Canal Plus Cyfrowy, zapowiada rozwijanie oferty reklamowej. Związane jest to z sukcesywnie poszerzanym od jesieni programmingiem stacji. Nowe, cykliczne propozycje programowe dają możliwości silniejszej obecności marketerów, np. poprzez sponsoring. Zdaniem kierownictwa kanału wzrost obrotów reklamowych stacji 2004 vs. 2003 wyniósł ponad 321 proc. Brokerem reklam stacji jest firma At Media.Według danych AGB Polska kanał Planete w br. zarobił na reklamach ok. 5 mln zł. W 2004 r. w kanale reklamowało się 121 brandów (dla porównania w 2003 – 31). Największe budżety reklamowe lokowały w Planete w br. firmy: Telekomunikacja Polska SA, Procter & Gamble, Grupa Żywiec, Browar Belgia i Novartis. Najsilniej obecne branże to: media, telekomunikacja i zaawansowane technologie oraz motoryzacja. Zdaniem kierownictwa Canal Plus Cyfrowy większe zainteresowanie reklamodawców ofertą Planete związane jest m.in. z tym, że program tworzony jest teraz całkowicie w Polsce i jest lepiej dostosowany do oczekiwań polskich widzów. Ważne są też aspekty praktyczne – usamodzielnienie się Planete w Polsce znacznie ułatwiło i usprawniło komunikację między nadawcą a reklamodawcami (w tym np. techniczną stronę przekazywania reklam do emisji). Ważna jest także rosnąca liczba polskich dokumentów w ramówce stacji – są klienci wyraźnie zainteresowani obecnością reklamową przy takich właśnie pozycjach. W najbliższym czasie odświeżona zostanie witryna internetowa Planete. Stronę www kanału obsługuje Studio DN Design Group. Niebawem witryna zostanie poszerzona o forum internetowe. Za jego kształt odpowiedzialne będzie Studio K. (PM)