M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Tymbark zbadał, jak Polki postrzegają swoją urodę

Katarzyna Woźniak | 15 marca 2017, 06:00

Według badania przeprowadzonego na zlecenie marki z portfolio Maspeksu tylko co piąta Polka jest zadowolona ze swojego wyglądu.

Marka Tymbark z portfolio Maspeksu przeprowadziła na Polkach badanie dotyczące tego, jak postrzegają swoją urodę. W ramach badania pojawiły się pytania o to, czy Polki akceptują swoje odbicie w lustrze, czy chciałyby coś zmienić w swoim wyglądzie i czy swoje naturalne cechy postrzegają jako atuty czy wręcz przeciwnie – jako słabości?
Zagadnienia związane z urodą przy okazji święta kobiet postanowił zbadać producent marchwiowo-owocowego soku Tymbark Vitamini - jak zapewnia biuro prasowe - stworzonego z myślą o wspomaganiu naturalnego piękna. Badania wykazały, że większość Polek chciałaby diametralnie zmienić swój wygląd – proste włosy na kręcone (35 proc.), kręcone na proste (37 proc.). Tylko około jedna trzecia posiadaczek włosów prostych, falowanych i kręconych jest zadowolonych z ich typu. Ponad połowa kobiet twierdzi, że mężczyznom podobają się najbardziej jasne blondynki. Jeśli jednak kobiety chciałyby zmieniać kolor włosów, wybrałyby odcień brązu (33 proc.). Sytuacja wygląda podobnie przy wyborze typu włosów –  kobiety najczęściej wybierają włosy kręcone (33 proc.), ale uważają, że mężczyznom najbardziej odpowiadają falowane. Mimo ostatnio panującej mody na farbowanie włosów na kolor siwy - jako naturalny - to jest on najmniej pożądany.
Jak pokazuje badanie, na polskich ulicach najczęściej spotykamy kobiety o prostych włosach (aż 62 proc.) lub falowanych (27 proc.), natomiast najrzadszym widokiem jest Polka z włosami supełkowymi/afro – tylko 1 proc. kobiet w Polsce może poszczycić się posiadaniem tak wyjątkowego typu włosów. Wbrew panującemu na świecie przekonaniu, że w Polsce najczęściej można spotkać jasne blondynki okazuje się, że najwięcej Polek ma włosy koloru brązowego (44 proc.)  lub ciemnego blondu (32 proc.). Najbardziej niepospolitym kolorem jest za to rudy – rudowłose  stanowią zaledwie 2 proc. ogółu, więc poza tym, że są uznawane za najbardziej energetyczne (odpowiada tak 47 proc. kobiet), mogą cieszyć się swoją nieprzeciętnością. Polki w większości mają jasne cery (43 proc.), jednak większość kobiet nie jest z niej zadowolona i wolałaby mieć ciemniejszy odcień skóry, najlepiej śniady, co deklaruje 36 proc. Najrzadziej spotykana cera to ciemna, alabastrowa i żółta - łącznie 11 proc., przy czym dwa ostatnie zostały uznane przez kobiety za najmniej atrakcyjne.
Według badania tylko co piąta Polka jest zadowolona ze swojego wyglądu, reszta zdecydowanie chciałaby coś w nim zmienić. Największe problemy kobiety mają z zaakceptowaniem swojej sylwetki (wzrost lub proporcje ciała oraz posiadanie zbędnych kilogramów). Najbardziej motywujące do picia soków i warzyw ma być to, że soki stanowią 1 z 5 zalecanych dziennie porcji owoców i warzyw (79 proc.), a także mają właściwości dobroczynne dla zdrowia (77 proc.). Niewiele kobiet jednak zdaje sobie sprawę z tego, że soki mają dużą zawartość błonnika. Badanie ma potwierdzać wpływ soków z marchwi i owoców na stan skóry, włosów i paznokci. Jak podaje biuro prasowe, biorąc pod uwagę, że 8 proc. wszystkich respondentek jest całkowicie niezadowolonych ze swojego wyglądu, to wśród kobiet pijących soki marchwiowo-owocowe codziennie, ten odsetek spada do marginalnych 2 proc. Z kolei jedna czwarta Polek, które piją soki przynajmniej raz w tygodniu, lubi swój wygląd. "Wielkie badanie urody Polek” przeprowadzono na zlecenie marki Tymbark na próbie 1067 Polek w wieku 25+, 2017.

Czytaj więcej na temat: ,