Kraj

GSK wdraża nową strategię marketingową

Polski oddział koncernu farmaceutycznego GlaxoSmithKline (GSK) rozpoczął proces wdrażania nowej strategii marketingowej. To konsekwencja połączenia w październiku br. dwóch spółek...

Polski oddział koncernu farmaceutycznego GlaxoSmithKline (GSK) rozpoczął proces wdrażania nowej strategii marketingowej. To konsekwencja połączenia w październiku br. dwóch spółek GSK działających do jesieni w Polsce: GSK Pharmaceuticals Dywizja Samoleczenia i GSK Consumer Healthcare. Zdaniem Magdaleny Kruszewskiej, od października dyrektora marketingu GSK, obecnie z portfolio leków bez recepty (OTC) koncernu (ponad 60 brandów) wyłaniane są marki kluczowe. – Celem tych działań nie jest redukcja portfela dotychczasowych głównych marek, ale przygotowanie takiej strategii, by generować wzrost udziałów rynkowych – powiedziała Magdalena Kruszewska. Dla GSK kluczowymi markami OTC były dotąd lokalne brandy: Rutinoscorbin, Cholinex, Capivit, Sebidin i Magvit, oraz międzynarodowe: Panadol, Coldrex, Aquafresh, Sensodyne, Corega, Paradontax, NiQuitin i Zovirax. Proces wyłaniania głównych brandów zakończy się w pierwszym kwartale 2005 r. Wyodrębniona zostanie grupa marek, które będą współpracować z agencjami reklamowymi na zasadzie ciągłej, i grupa brandów, dla których agencje będą współpracować na zasadzie projektowej. W przyszłym roku GSK planuje też wprowadzenie nowych produktów OTC. Kierownictwo firmy nie ujawniło szczegółów na temat nowych brandów. Rozwijana będzie również strategia wprowadzania na inne rynki produktów GSK dostępnych dotąd w Polsce – w pierwszej kolejności na rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Za prace te odpowiada business development manager, którym jest Ewa Roziel. (PM)