Kraj

Centra handlowe atrakcyjne dla zagranicznych inwestorów

Polski rynek centrów handlowych jest gotowy na kolejne nowe sieci a tych zainteresowanych rozwojem nad Wisłą na szczęście nie brakuje - uważa Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Centra handlowe atrakcyjne dla zagranicznych inwestorów
Okazją do wprowadzenia ich do Polski będą czerwcowe targi ReDI, które odbędą się na Stadionie Narodowym w Warszawie. – Polski rynek handlowy w oczach zagranicznych inwestorów, jak i sieci handlowych przedstawia się jako coraz dojrzalszy i bardzo stabilny. Rosnąca siła nabywcza i sytuacja ekonomiczna pozwalają patrzeć optymistycznie w przyszłość – tłumaczy Radosław Knap.

Ujawnia on, że duże zainteresowanie naszym rynkiem przejawiają sieci amerykańskie i należące do naszych wschodnich sąsiadów. Zaprezentują się one podczas targów ReDI organizowanych przez PRCH.

Według danych rady nowe marki swoją biznesową przygodę w Polsce bardzo często zaczynają od największych miast. Pierwsze lokale otwierane są więc w Warszawie, Wrocławiu czy Krakowie. W 2016 r. zadebiutowało u nas ponad 20 nowych marek, w tym Forever 21 czy Steve Madden. Do tego grona dołączył także Westwing Home & Living, Maxi Bazar, Skechers czy amerykańska sieć Dunkin’Donuts. Wśród debiutów zdecydowanie dominuje sektor odzieżowy i gastronomiczny.

– Rosnące oczekiwania klientów powodują, że nowych marek przybywać – uważa Knap. – Ponad 11 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej w niemalże 500 centrach handlowych wymaga dużego zróżnicowania oferty dla klienta, dlatego też dla deweloperów kluczowy jest odpowiedni dobór najemców – dodaje.