Okazją do wprowadzenia ich do Polski będą czerwcowe targi ReDI, które odbędą się na Stadionie Narodowym w Warszawie. – Polski rynek handlowy w oczach zagranicznych inwestorów, jak i sieci handlowych przedstawia się jako coraz dojrzalszy i bardzo stabilny. Rosnąca siła nabywcza i sytuacja ekonomiczna pozwalają patrzeć optymistycznie w przyszłość – tłumaczy Radosław Knap.
Ujawnia on, że duże zainteresowanie naszym rynkiem przejawiają sieci amerykańskie i należące do naszych wschodnich sąsiadów. Zaprezentują się one podczas targów ReDI organizowanych przez PRCH.
Według danych rady nowe marki swoją biznesową przygodę w Polsce bardzo często zaczynają od największych miast. Pierwsze lokale otwierane są więc w Warszawie, Wrocławiu czy Krakowie. W 2016 r. zadebiutowało u nas ponad 20 nowych marek, w tym Forever 21 czy Steve Madden. Do tego grona dołączył także Westwing Home & Living, Maxi Bazar, Skechers czy amerykańska sieć Dunkin’Donuts. Wśród debiutów zdecydowanie dominuje sektor odzieżowy i gastronomiczny.
– Rosnące oczekiwania klientów powodują, że nowych marek przybywać – uważa Knap. – Ponad 11 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej w niemalże 500 centrach handlowych wymaga dużego zróżnicowania oferty dla klienta, dlatego też dla deweloperów kluczowy jest odpowiedni dobór najemców – dodaje.