M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Rossmann rośnie dwucyfrowo

Magdalena Weiss | 29 marca 2017, 06:00

Polski biznes sieci Rossmann przyczynił się do wypracowania 15-proc. wzrostu zysku operacyjnego działu Zdrowie i Uroda w Europie Wschodniej.

Na koniec 2016 r. mający swą centralę w Hongkongu koncern AS Watson, do którego należy m.in. sieć Rossmann (w polskiej sieci AS Watson ma 53-proc. udział), miał w Europie Wschodniej 2138 placówek, o 132 więcej niż rok wcześniej.

Ponad połowa z nich znajduje się w Polsce. Przychody tego segmentu wyniosły 13,1 mld dolarów hongkońskich, co oznacza wzrost o 8 proc., a z pominięciem różnic kursowych – o 13 proc.

Na porównywalnej powierzchni wzrost wyniósł 4,6 proc. EBITDA wypracowana w naszym regionie zamknęła się kwotą 1,87 mld dolarów hongkońskich. To także o 8 proc. więcej niż rok wcześniej, zaś w walutach lokalnych – o 14 proc. Jeszcze mocniej wzrósł zysk operacyjny EBIT, bo o 15 proc. Jak podkreślono w raporcie finansowym, tak dobry wynik był głównie zasługą wysokiej sprzedaży i dobrej marży na rynku polskim.

AS Watson to największa na świecie międzynarodowa grupa operująca w branży "zdrowie i uroda". Rossmann Gmbh jest natomiast właścicielem ponad 3,4 tys. drogerii w Polsce, Niemczech, Czechach, Turcji, Albanii i na Węgrzech.  

Czytaj więcej na temat: ,