Kraj

Plus poszerza markę Plush i znacząco zwiększy na nią wydatki reklamowe

Szykuje się kolejny krok w wojnie cenowej i na reklamy.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Fx9uW94j57JU%26amp%3Blist%3DPLaTNEEL9DAVS5lx9D1wONaRfYDJfSdNK9%22%7D
Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus (grupa Cyfrowy Polsat) rozszerza swoją markę Plush, skierowaną do młodych, wprowadzając pod nią ofertę abonamentową (postpaid). Przedstawiciele operatora wskazują, że grupa docelowa wprowadzonej we wrześniu 2014 r. marki jest coraz starsza, a wraz z wiekiem zmieniają się ich potrzeby i możliwości. 

Przedstawiciele Polkomtela nie ujawniają ilu aktywnych użytkowników ma obecnie Plush (cały Plus na koniec ub.r. miał 2,972 mln. użytkowników prepaid), ani ilu abonentów nowej oferty spodziewają się do końca roku, Justyna Kulka, dyrektor zarządzająca odpowiedzialna za oferty rynku masowego w Polkomtelu, mówi tylko, że plany przewidują pozyskanie kilkuset tysięcy klientów (zarówno swoich dotychczasowych użytkowników prepaid, jak i nowych). 

Wiodącą taryfą Plush abo, bo tak nazywa się nowa oferta, będzie abonament za 25 zł miesięcznie, obejmujący pełny “no limit” (nieograniczone rozmowy na wszystkie numery komórkowe, stacjonarne, wiadomości sms i mms) oraz pakiet 10 GB komórkowego internetu. Wraz ze stażem klienta ten limit będzie rósł: np. po 3 miesiącach klient uzyska dodatkowo 2 GB transferu danych, a po roku – dodatkowo 6 GB. Szykuje się więc kolejny krok w wojnie cenowej pomiędzy operatorami, dotąd standardem rynkowym za podobne oferty było ok, 40 zł miesięcznie. Oprócz niskiej ceny operator zachwala także elastyczność oferty – wybrany abonament można zmieniać zarówno na droższy (norma na rynku), jak i na tańszy (bez konsekwencji), a dowolnym miesiącu można zrobić sobie “wakacje” (w kolejnym okresie operator nie naliczy opłat) – można to robić ile razy się chce.

Wraz z poszerzeniem marki Plush Polkomtel zamierza także istotnie zwiększyć nakłady marketingowe. Justyna Kulka nie precyzuje jak duży będzie tegoroczny budżet reklamowy tej marki ale przyznaje, że proporcje nakładów na nią, względem głównej marki Plus, wzrosną “znacząco”, więcej niż o jedną piątą. 

Od początku istnienia marki Plush jej reklamy przygotowuje agencja reklamowa Scholz & Friends, która w międzyczasie przejęła też obsługę reklamową głównej marki Plus, a pod koniec ub.r. także obsługę smartDomu, czyli wspólnego programu lojalnościowo – rabatowego platformy telewizji satelitarnej Cyfrowego Polsatu i sieci komórkowej Plus. 

Od jesieni 2014 r. marka Plush miała w sumie 12 kampanii, w ramach których wyprodukowano i wyemitowano 16 spotów. Wprowadzeniu nowej oferty Plush abo także będzie towarzyszyć intensywna kampania – w telewizji, internecie, radiu, kinach, na nośnikach OOH (billboardy) oraz w salonach sprzedaży Plusa. Spot wyreżyserowali Kamil Polak i Wojtek Wawszczyk, a autorami scenariusza są Paweł Czartoryski i Michael Hansen. Produkcją reklam dla Plusa zajmuje się studio TFP Sp. z o.o. (producent: Ryszard Kłosowski), a planowaniem i zakupem mediów – dom mediowy Vizeum.