Kraj

Ruszają targi MIPTV w Cannes, polskie firmy mało widoczne

Ofertę prezentuje 20 podmiotów z polskiego rynku TV i wideo.

W Cannes rozpoczęły się doroczne targi telewizyjne MIPTV. Na imprezie pojawi się 60 podmiotów z polskiego rynku, w tym 20 wystawców. Większość firm (w tym DiscoveryCommunications, Canal+, Viacom i firmy producenckie) pokazują polskie produkcje w ramach stoisk międzynarodowych. Samodzielne stoisko ma Telewizja Polska. TVN pokazuje swoją ofertę w ramach propozycji Scripps Networks Interactive. Firmy producenckie (m.in. Studio Filmowe Kadr, Synthesis Media, Apple Film Production, ATM Grupa) prezentują się w ramach programu Creative Europe Media). Najwięksi nadawcy – zarówno TVP, jak i TVN, w tym roku postawili głównie na seriale własne. TVP promuje przede wszystkim serial “Bodo” (rok temu wybrany Cannes do 12 nowości pokazywanych w ramach MIP Drama Screening). TVN postawił na “Belle Epoque”, jedną z lokomotyw wiosennej ramówki głównej anteny.

W tym roku nie ma na MIPTV polskiego stoiska. Od dwóch lat na stoisku takim prezentowali się wybrani nadawcy i producenci z Polski oraz Polska Izba Komunikacji Elektronicznej.