Kraj

Piwo Specjal - "Legenda Północy"

Najsilniejsza kampania w historii marki.

Piwo Specjal - "Legenda Północy"
Grupa Żywiec, drugi po Kompanii Piwowarskiej producent piwa w kraju, postanowiła zainwestować marketingowo w swoją markę Specjal – jak wskazuje sam producent, jedną z największych marek regionalnych piwa na naszym kontynencie. Będzie to najszersza zasięgowo w dotychczasowej historii marki kampania reklamowa. Specjal Jasny Pełny powstał w 1978 r., jest to marka piwa pochodząca z Browaru z Elblągu i sprzedawana jako marka regionalna na północy Polski.

– Nową kampanią chcemy zainteresować nowych konsumentów, ale i potwierdzić więź z dotychczasowymi – wyjaśnia Katarzyna Wierzchowska, brand manager marki Specjal w Grupie Żywiec. – Siłą nowej platformy jest zejście do poziomu lokalnego poprzez pokazywanie konsumentom historii związanych z ich regionem, ale też miastem i najbliższą okolicą. To ukłon marki w stronę tego, co sobie cenią: poczucia tożsamości z miejscem urodzenia i zamieszkania – dodaje Igor Zajda, brand manager.

W nowej kampanii marka sięga do historii i przypomina około 30 lokalnych legend. Komiksy z legendami pojawią się na zewnętrznych nośnikach w 49 miastach (m.in. na przystankach i ogrodzeniach i billboardach) oraz na drogach dojazdowych do regionu; w prasie, radiu – w formie spotów i radiowych słuchowisk, a także w kinach (Multikino, Helios, Cinema City). Opowieści Specjala w komiksowej formie znajdą się na kilkunastu muralach w głównych miastach regionu. Marka zaplanowała również silną obecność w kanałach mobile i digital, szczególnie w mediach społecznościowych. Powstała również nowa strona www.legendapolnocy.pl.

Nową kreację Specjala stworzyła agencja GoldenSubmarine, która odpowiada również za działania online, media zaplanował i zakupił dom mediowy Mediavest. Projekt opakowań wykonało Wilk Studio.

Całą galerię komiksów Specjala prezentujemy poniżej: