M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nest Bank zapowiada dużą aktywność reklamową

Maciej Burlikowski | 19 kwietnia 2017, 06:00

Bank chce wykreować silną markę i być stale obecny w mediach.

Nest Bank, najmłodszy i jeden z najmniejszych banków uniwersalnych na naszym rynku, który powstał z połączenia Banku Smart i BIZ Banku jesienią ub.r., może się już pochwalić pierwszymi sukcesami: od momentu rozpoczęcia działalności pod nową marką otworzył ponad 160 tys. rachunków osobistych (ROR-ów), liczba klientów korzystających z jego pożyczek gotówkowych, podstawowego produktu consumer finanse banku, przekroczyła 70 tys., wolumen pożyczek wzrósł zaś kilkukrotnie (o kilkaset milionów złotych).

Bank dysponuje siecią 51 oddziałów własnych i blisko 100 placówek franczyzowych. Zwłaszcza z rozwoju sieci partnerskiej (koszt takiej placówki dla chętnego przedsiębiorcy to ok. 40 tys. zł) szefowie Nest Banku są szczególnie dumni, podkreślają to zwłaszcza w sytuacji gdy największe banki detaliczne redukują znacząco swoje sieci placówek (w ub.r. banki zamknęły 800 z ok. 7,2 tys. swoich placówek; źródło: PRNews).

Właściciel Nest Banku (fundusz AnaCap) chce nie tylko powiększyć udział w rynku, ale jednocześnie wykreować silną, rozpoznawalną markę, która w momencie wyjścia z inwestycji (zapewne za jakieś 6-7 lat) albo poprzez sprzedaż innemu bankowi, albo poprzez wejście na giełdę, byłaby znaczącym aktywem.

Jak mówi Maciej Pichlak, dyrektor marketingu Nest Banku, firma ma stosowny budżet reklamowy, by ten cel osiągnąć. Już w IV kwartale ub.r. i I kw. br. Nest Bank był w czołówce banków - reklamodawców w Polsce. Te inwestycje nie poszły na marne - według własnego badania domu mediowego MEC, który obsługuje Nest Bank, na grupie ok. 1,7 tys. internautów (wiek: 20+), bank miał 13-proc. świadomość spontaniczną marki i czwartą, po ING Banku, Alior Banku i mBanku, rozpoznawalność reklam na rynku.

Chociaż szef marketingu nie deklaruje, jaką sumą zamkną się wydatki reklamowe banku w tym roku, to z jego słów wynika, że Nest Bank chce być obecny reklamowo właściwie cały rok, tak by jego marka na stałe znalazła się w świadomości potencjalnych klientów i była w ścisłej czołówce banków, których wybór konsumenci rozważają. Podstawowym medium reklamowym, które Nest Bank zamierza wykorzystywać, będzie telewizja, wspierana reklamą efektywnościową w internecie.

W tym miesiącu w Bielsku-Białej będą kręcone trzy nowe spoty, które bank będzie wykorzystywał w tym roku w komunikacji. Strategię i kreację reklamową przygotowuje dla niego agencja reklamowa Unlimited. Produkcją spotów zajmie się studio filmowe Propeller, planowaniem i zakupem mediów wspomniany już MEC.

Komunikacyjnie oprócz wizerunku banku bliskiego w tzw. Polsce powiatowej (czyli obecnego nie tylko w największych miastach), Nest Bank będzie chciał skierować swoje działania w stronę mikroprzedsiębiorców oraz osób prowadzących działalność gospodarczą i inwestujących z myślą o swoich dzieciach (przekazaniu im biznesu). 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,