Kraj

Indyjski koncern mediowy Zee Entertainment Enterprises wchodzi na polski rynek

Paweł Kolasa został country managerem na polskim rynku. W planach stacja Zee One.

Indyjski koncern mediowy Zee Entertainment Enterprises wchodzi na polski rynek
Indyjski koncern medialny Zee Entertainment Enterprises Limited otwiera oddział w Polsce. Jeszcze w tym roku planowane jest uruchomienie kanału filmowo-rozrywkowego Zee One.

Stanowisko country managera Zee One – business head Poland obejmuje Paweł Kolasa. Będzie odpowiadać za prowadzenie i rozwój biznesu w Polsce, raportując do Neeraja Dhingra, CEO Europe. Paweł Kolasa ma ponad 22 lata doświadczenia w branży telewizyjnej. Zajmował się wprowadzaniem na rynek, marketingiem i rozwojem dystrybucji wielu kanałów tematycznych – początkowo w spółce Canal+Cyfrowy (Cyfra+), a od 2010 r. jako head of affiliate sales NBCUniversal.

Zee Entertainment Enterprises Limited to firma z branży rozrywkowej o zasięgu globalnym, wyspecjalizowana w produkcji i dystrybucji kontentu. Ze swoją ofertą kanałów telewizyjnych, platform online oraz produkcji filmowych dociera do ponad miliarda odbiorców na 5 kontynentach, w 171 krajach. W Europie kanały ZEE obecne są m.in. w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii, we Francji, w Portugalii, Rosji i Niemczech.

Pierwszym dużym zadaniem polskiego oddziału będzie tworzenie polskiej wersji filmowo-rozrywkowego kanału Zee One, podobnego do stacji, która latem 2016 r. wystartowała na rynku niemieckim.

– W ostatnich kilku latach skupiamy nasze wysiłki na poszerzaniu i umacnianiu pozycji na arenie międzynarodowej. Jesteśmy nadawcą 33 krajowych i 42 międzynarodowych kanałów telewizyjnych dystrybuowanych na całym świecie. Po starcie Zee One w Niemczech latem ubiegłego roku chcemy wzmocnić naszą obecność w Europie Środkowej, a Polska to w tym rejonie rynek o największym potencjale – mówi Amit Goenka, chief executive officer international broadcast business Zee Entertainment Enterprises Limited.

Indyjski koncern mediowy Zee Entertainment Enterprises wchodzi na polski rynek

Zee One będzie kanałem o profilu filmowo-rozrywkowym, oferującym kontent telewizyjny z Bollywood. W ramówce Zee One znajdą się wysokobudżetowe filmy i seriale: filmy akcji, sensacyjne, thrillery, komedie czy musicale, ale także programy lifestylowe inspirowane kulturą Indii, poświęcone popularnym tematom, jak kulinaria, podróże czy joga. Nie zabraknie realizowanych w Polsce lokalnych produkcji. Ramówkę stacji, dopasowaną do lokalnego rynku, tworzyć będzie polski zespół.