Zagranica

Sharp chce sprzedawać 10 mln telewizorów rocznie

Marka przejęta w ub.r. przez chiński Foxconn nabiera nowego rozpędu.

Sharp chce sprzedawać 10 mln telewizorów rocznie, czyli dwa razy więcej niż teraz. Marka ta w ub.r. z ostała przejęta przez chiński Foxconn za kwotę 3,5 mld dolarów. Na razie działania marketingowe są skupione na rynku chińskim, gdzie wcześniej prawa do marki Sharp miał inny miejscowy potentat – firma Hisense. Marka Sharp była na tym rynku promowana na nośnikach OOH i jako sponsor telewizyjnych show. Nowe modele Sharpa (już od Foxconnu) są adresowane do młodszych konsumentów i mają atrakcyjne ceny. 

Foxconn to podmiot znany dotychczas jako tzw. contractor produkujący urządzenia dla innych firm. Jest to główny partner Apple, dla którego produkuje iPhone’y; z tego biznesu Foxconn generuje połowę swoich przychodów. Firma ma jednak ambicje zaistnienia na rynku z własną marką – Sharp. Analitycy są zdania, że pomimo wielu atutów, np. niskich kosztów produkcji, wprowadzenie własnej marki na rynek będzie dla Foxconna wyzwaniem. Zwłaszcza że pozycja Sharpa w ostatnich latach mocno podupadła i marka ma obecnie tylko 2 proc. światowego rynku TV. 

Chińska firma obecnie zabiega także o inny biznes – przejęcie działu półprzewodników Toshiby za kwotę 27 mld dolarów, co dodatkowo zwiększyłoby możliwości produkcyjne, także w segmencie telewizorów. 

(WSJ)