Kraj

Markę jogurtów Onken zastąpi Dr. Oetker

Marka jogurtów Onken w połowie lutego br. zniknie z rynku. Zastąpi ją marka Dr. Oetker. Decyzja ta jest wynikiem przejęcia...

Marka jogurtów Onken w połowie lutego br. zniknie z rynku. Zastąpi ją marka Dr. Oetker. Decyzja ta jest wynikiem przejęcia firmy Onken GmbH przez Dr. August Oetker Nahrungsmittel wraz z dwoma zakładami produkcyjnymi w Polsce i w Rosji, co miało miejsce w kwietniu ub.r. Od listopada 2004 r. zarząd w firmie Onken Polska Sp. z o.o. objęli członkowie zarządu Dr. Oetker Polska Sp. z o.o. – dr Manfred Weis i Klaus Groning. Obie firmy pozostały jednak oddzielnymi spółkami. “Media i Marketing Polska” informowała o planach marketingowych dotyczących zmiany marki jogurtów Onken już w lipcu ub.r. Obecnie trwa proces zmiany szaty graficznej wszystkich jogurtów dostępnych w ofercie Onkena: jogurtów sezonowych: Wiosennego, Letniego, Zimowego, oraz Ziarna & Owoce, Fitness i jogurt aloesowy. Autorem nowych opakowań jest agencja D’Advertising. Jogurty będą występowały pod logo Dr. Oetker, opakowania będą miały mniejszą pojemność niż do tej pory i nadal będą plasowane w segmencie premium. Niewielkiej zmianie może ulec cena poduktów. W przyszłości Dr. Oetker nie wyklucza wprowadzenia pod swoją marką nowych, mlecznych produktów. Produkcja jogurtów nadal odbywać się będzie w Makowie Mazowieckim, a ich marketingiem będzie zajmować się, podobnie jak do tej pory Aleksandra Ruszczyńska wspierana przez zespół działu marketingu firmy Dr. Oetker. Obsługą w zakresie planowania i zakupu mediów dla jogurtów Oetker zajmować się będzie Media Direction OMD (z którym Dr. Oetker współpracuje od kilku lat, a który przejął obsługę Onkena we wrześniu 2004 r.). W zakresie obsługi budżetu strategii i kreacji reklamowej nie zapadła jeszcze ostatecza decyzja. Niewykluczone, że zajmie się tym agencja NoS/BBDO, która obsługuje wszystkie produkty Dr. Oetker (w tym dodatków do pieczenia, ciast, deserów w proszku, środków żelujących oraz pizzy mrożonej). Nieznane są plany dotyczące strategii reklamowej jogurtów Dr. Oetker na ten rok. Udział rynkowy jogurtów występujących do tej pory pod marką Onken wynosił ok. 1 proc. pod względem ilościowym i wartościowym (źródło: Dr. Oetker). (MKS)