Zagranica

"Washington Post": internetowe reklamy w 2 sekundy lub mniej

Amerykański dziennik "Washington Post" zaprojektował i wdrożył technologię Zeus, dzięki której reklamy internetowe mają ładować się w czasie nie dłuższym niż 2 sekundy.

Wydawca zaczął testować Zeusa, technologię skracającą czas pobierania reklam i “odchudzającą” ciężkie reklamy na telefony komórkowe, we wrześniu ub.r. Wyniki pilotażu okazały się na tyle zachęcające, że Zeus obsługuje obecnie wszystkie reklamy “Washington Post”: internetowe, mobilne i w aplikacjach.

Zeus potrafi m.in. określić, w jakim tempie użytkownik przewija stronę internetową, dzięki czemu reklamy są ładowane dopiero wtedy, gdy mogą znaleźć się w polu widzenia. Przy bardzo szybkim przewijaniu Zeus w ogóle wstrzymuje wyświetlanie reklamy.

Z danych “Washington Post” wynika, że oglądalność reklam mobilnych po wdrożeniu Zeusa wzrosła o 40 proc., a współczynnik klikalności (CTR) dla reklam internetowych zwiększył się o 32 proc. Technologia ma być udostępniania na zasadzie licencji innym wydawcom.

Szybkość staje się priorytetem dla wydawców chcących zatrzymać czytelników na stronach internetowych. Konsumenci oczekują błyskawicznego dostępu do wiadomości, rośnie też popularność oprogramowania blokującego. W zeszłym tygodniu “Wall Street Journal” poinformował, że Google rozważa wbudowanie opcji blokowania reklam do przeglądarki Chrome. 

(AdWeek)