Agencja Opus B może pochwalić się kolejnym wyróżnieniem w dziedzinie projektowania opakowań. Zespół Brand Design Opus B opracował na prestiżowy konkurs The Dieline 2017 projekt “wyciszającego” napoju – “antyenergetyka” o nazwie Slow. Filozofia konkursu The Dieline skupia się na aspekcie wyjątkowości opakowań, często mocno odbiegających od mainstreamu. Na tegoroczny zgłoszono ponad 1,6 tys. prac w 24 kategoriach.
W przypadku Slow to nie sam napój i jego receptura miały spowalniać użytkownika, ale opakowanie, które stworzyło pretekst do złapania chwili dla siebie. Projekt szklanej butelki o wąskiej szyjce zapewnił powolne dozowanie płynu do naczynia, dzięki czemu spożywający napój zatrzyma się i weźmie głęboki oddech.
– Przygotowując opakowanie w formie dwupaku nawiązaliśmy do klepsydry, symbolu upływającego czasu. Poprzez przekręcenie pierścienia znajdującego się na środku opakowania, można otrzymać dwie niezależne, zamknięte butelki i podzielić się z kimś innym slow, czyli tym, co najcenniejsze – czasem – tłumaczy Paweł Frej, brand design director Opus B.
Projekt agencji otrzymał III nagrodę (brąz).