Kraj

Energa zrywa kontrakt sponsorski z Czarnymi Słupsk

Kontrakt zerwano po 12 latach z powodu śledztw związanych z sytuacją w klubie.

fot.: Energa
Firma energetyczna Energa zdecydowała się zerwać kontrakt sponsorski z klubem koszykarskim Czarni Słupsk, którego była sponsorem tytularnym. Energa sponsorowała klub od 12 lat, ostatnia 3-letnia umowa, podpisana jesienią ub.r. przedłużała kontrakt do 2019 r. Powodem zerwania, jak wyjaśnia energetyczna spółka w wydanym oświadczeniu, są prowadzone śledztwa związane z sytuacją w klubie i informacje medialne na ten temat, które godzą w dobre imię i wizerunek spółki Energa.

Na początku br. Marcin Sałata, generalny menedżer Czarnych Słupsk, złożył w tamtejszej prokuraturze doniesienie o szeregu nieprawidłowości związanych z finansami klubu. Zarząd klubu odciął się od tych oskarżeń, a jako jednego z głównych sprawców zaistniałej sytuacji wskazał właśnie Sałatę.

Czarni Słupsk to jedna z najchętniej oglądanych drużyn koszykarskich sezonu 2015/2016. 20 meczów rozegranych przez Czarne Pantery przed własną publicznością obejrzało w sumie ponad 42,5 tys. widzów. Dało to zespołowi czwarte miejsce w lidze pod względem frekwencji.

Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce, dostarcza i sprzedaje prąd 2,9 mln odbiorcom, zarówno gospodarstwom domowym, jak i przedsiębiorcom. Podobnie jak pozostałe firmy energetyczne chętnie angażuje się w sponsoring sportowy – zarówno na poziomie lokalnym, jak i ogólnokrajowym. Poza klubem ze Słupska spółka wspiera także m.in.: Energa AZS Koszalin, Energa Katarzynki Toruń czy Lechię Gdańsk. Od 7 lat prowadzi także program Energa Sport popularyzujący zajęcia sportowe, w którym co roku bierze udział kilkadziesiąt tysięcy dzieci i młodzieży. Jest też sponsorem Energa Basket Cup, największego turnieju koszykarskiego dla młodzieży ze szkół podstawowych w kraju (w poprzednim sezonie uczestniczyło w nim 80 tys. uczniów z ponad 7 tys. szkół) oraz sponsorem programu Energa Sailing popularyzującego żeglarstwo wśród dzieci i młodzieży, we współpracy z Polskim Związkiem Żeglarskim.

W oświadczeniu o zerwaniu współpracy z Czarnymi Słupsk Energa napisała, że “ma nową koncepcję marketingową, zakładającą nowe podejście do budowania marki. Chce wspierać tych, którzy najbardziej potrzebują pomocy w realizacji swoich marzeń i pasji, a do tej pory byli pomijani w strategiach marketingowych dużych koncernów – w szczególności młodych z regionów dotkniętych szczególną biedą”.