Zagranica

Fireworks Oreo: Mondelez szuka sposobu na ożywienie sprzedaży

Limitowana edycja ciasteczek Oreo jest nadzieją koncernu Mondelez International na odwrócenie niekorzystnego trendu w sprzedaży w Ameryce Północnej.

Cała kategoria ciasteczek, w której Oreo jest kluczowym graczem, znajduje się w stagnacji. W roku obrachunkowym zakończonym 16 kwietnia br. urosła ona – według firmy badań rynkowych IRI z Chicago – zaledwie o 1,8 proc. W tym samym okresie sprzedaż głównej linii Oreo spadła w Stanach Zjednoczonych o 7,2 proc., do 703,7 miliona dolarów. Znacznie lepsze perspektywy dla marki otwiera nowsza linia Oreo Thins, której sprzedaż skoczyła o 58 proc., do prawie 127,2 miliona dolarów.

Limitowane edycje Oreo pojawiają się kilka razy w roku. Najnowsza wersja Oreo Fireworks oferuje raczej nowe doznanie smakowe niż nowy smak: tym razem w tradycyjnym kremowym nadzieniu ukryto “strzelające” czerwone i niebieskie drobinki. Marketer poprosił też po raz pierwszy konsumentów o zgłaszanie propozycji nowych smaków.

Oreo jest czołową marką ciasteczek na świecie dostępną w ponad 100 krajach z rocznymi przychodami ze sprzedaży przekraczającymi 2 miliardy dolarów. Pod koniec 2016 r. Mondelez zaczął oferować w Stanach Zjednoczonych batony czekoladowe Milka Oreo, wchodząc w rywalizację z firmami Hershey i Mars.

(AdAge)