Zagranica

Coca-Cola: Kronague pokieruje operacjami i marketingiem

Mianowanie Stuart Kronague szefową operacji na rynku amerykańskim jest już drugim jej awansem w br. - w styczniu ogłoszono, że obejmie stanowisko wiceprezesa ds. marketingu.

Nominacja Kronague jest następstwem decyzji o odejściu na emeryturę podjętej przez Hendrika Steckhana. Steckhan, który przepracował w Coca-Coli 20 lat, objął stanowisko szefa operacji w Stanach Zjednoczonych w grudniu 2015 r.  Spekulowano wtedy, że jest prawdopodobnym kandydatem do pokierowania całą firmą na rynku amerykańskim. 

Kronauge, której przełożonym był do tej pory Steckhan, będzie obecnie podlegać bezpośrednio prezesowi Coca-Coli w Stanach Zjednoczonych Sandy’emu Douglasowi. Jej nominacja jest kolejną istotną zmianą na najwyższym szczeblu zarządzania w firmie po objęciu stanowiska prezesa Coca-Cola Co. przez Jamesa Quinceya 1 maja br.

Według “AdAge” Datacenter Coca-Cola jest 13. co do wielkości reklamodawcą na świecie, a 58. w Stanach Zjednoczonych.