Zagranica

Startuje globalny przetarg na media dla Shell Oil

Koncern Royal Dutch/Shell Group ogłosił globalny przetarg, w efekcie którego skonsolidowany ma zostać budżet mediowy produktów marki Shell Oil. Firma...

Koncern Royal Dutch/Shell Group ogłosił globalny przetarg, w efekcie którego skonsolidowany ma zostać budżet mediowy produktów marki Shell Oil. Firma sama wybierze domy mediowe, które zostaną zaproszone do przetargu. Budżet mediowy Shella oceniany jest na 300 mln dol. Koncern współpracuje obecnie głównie z podmiotami należącymi do WPP Group. Agencja J. Walter Thompson zajmuje się reklamą i internetem dla tego klienta w Afryce, Ameryce Łacińskiej i Stanach Zjednoczonych. Dom mediowy MindShare kupuje dla Shella telewizję w Stanach Zjednoczonych. Natomiast MediaCom (Grey Global Group) obsługuje mediowo wybrane produkty Shella w Europie i Argentynie. Przypomnijmy, że WPP finalizuje sprawę przejęcia Grupy Grey Global. Maxus jest domem mediowym Shella w części Azji i w Australii. Ponadto Initiative (Interpublic Group of Cos.) kupuje media dla wybranych produktów Shella w Stanach Zjednoczonych, a Starcom Mediavest Group (Publicis Groupe) pracuje globalnie dla marki Jiffi Lube. Finał przetargu mediowego spodziewany jest w lipcu 2005 r. (“Advertising Age”)