Zagranica

Nintendo coraz bardziej zainteresowane użytkownikami smartfonów

Japoński producent gier chce poszerzyć ofertę na smartfony z myślą o przyciągnięciu zwłaszcza okazjonalnych graczy.

Po latach koncentrowania się na grach przeznaczonych na własne konsole Nintendo wypuściło w ub.r. kilka tytułów na telefony komórkowe, w tym “Super Mario Run”. Mobilna wersja gry “Animal Crossing” ma pojawić się w drugiej połowie br., a “The Legend of Zelda” – szczególnie popularna na rynku amerykańskim – w dalszej kolejności. 

Nintendo podaje, że jego przychody z gier na smartfony wyniosły w roku finansowym zakończonym w marcu 2017 r. ok. 20 miliardów jenów (ok. 176 milionów dolarów). David Gibson, analityk Macquarie Capital Securities, przewiduje, że w bieżącym roku finansowym firma zarobi na nich pięć razy więcej.

3 marca br. Nintendo wprowadziło na rynek konsolę Switch, przeznaczoną do użytku zarówno w domu, jak i w drodze do pracy czy szkoły. Reakcje konsumentów były na tyle pozytywne, że podwojono plan produkcji Switch na br. (z 8 do 16 milionów sztuk).

(Wall Street Journal)