M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Spicy Mobile współpracuje z Nielsenem

Piotr Machul | 16 maja 2017, 06:00

Firmy wdrażają standard pomiaru widowni kampanii reklamowych.

Spicy Mobile, agencja komunikacji mobilnej oraz twórca technologii Mobigate, nawiązała współpracę z firmą Nielsen w zakresie pomiaru widowni mobilnych kampanii reklamowych.

Spicy Mobile realizuje pasywny pomiar użytkowników urządzeń mobilnych z systemem Android od stycznia 2015 r. Wyniki badania pozwalają precyzyjnie zaplanować działania reklamowe na stronach i w aplikacjach mobilnych. Teraz – dzięki danym dostarczanym przez firmę Nielsen – reklamodawcy oraz wydawcy zainteresowani monetyzacją przestrzeni reklamowej w kanale mobile otrzymają dodatkowo niezależny i precyzyjny pomiar efektów swoich kampanii.

Nielsen Digital Ad Ratings dostarcza statystyki dotyczące widowni kampanii online z podziałem na komputery, urządzenia mobilne oraz aplikacje, umożliwiające porównanie ich ze wskaźnikami telewizyjnymi pod względem zasięgu, częstotliwości oraz GRP. Dzięki nim reklamodawcy mogą sprawdzić, czy kampania faktycznie trafia do zakładanych grup celowych, co z kolei przekłada się na maksymalizację ROI. Narzędzie umożliwia także bieżącą optymalizację działań reklamowych realizowanych za pośrednictwem różnych wydawców i platform – dane dostarczane są dzień po dniu.

Określenie widowni kampanii odbywa się dzięki globalnej współpracy z serwisem Facebook. - Dzięki nawiązanej współpracy udostępniamy naszym klientom niespotykany dotychczas na rynku zakres narzędzi analitycznych, które wspierają działania reklamowe w kanale mobile na każdym etapie – od planowania, po realizację i pomiar efektów – mówi Tomasz Kąkol, head of planning and strategy Spicy Mobile.

Gabriel Matwiejczyk, digital project manager Nielsena, zauważa, że Spicy Mobile jako pierwszy lokalny gracz z obszaru mobile aktywnie wykorzystuje Nielsen Digital Ad Ratings do podkreślenia swoich atutów. - Zbliżony model, z dużym sukcesem, realizują platformy i wydawcy na innych rynkach – dodaje Matwiejczyk.

Czytaj więcej na temat: , , , ,