Firma Spoon Guru stworzyła aplikację mobilną przeznaczoną dla osób poszukujących produktów pozbawionych określonych składników, takich jak gluten, mleko, orzechy itp. Wyszukiwarka wykorzystująca sztuczną inteligencję i bazy danych pozwala konsumentom filtrować oferowane produkty pod kątem alergii czy nietolerancji pokarmowych, a także kryteriów takich jak zawartość cukru czy soli.
16 maja technologia Spoon Guru została udostępniona w mobilnej aplikacji Tesco na rynku brytyjskim. W lecie ma być dostępna także w serwisie internetowym detalisty. Nowa propozycja nawiązuje do wcześniejszych akcji Tesco promujących zdrowy styl życia oraz ułatwiających konsumentom zakup zdrowej żywności. W ramach prowadzonej w Wlk. Brytanii od lipca ub.r. kampanii “Darmowe owoce dla dzieci” w sklepach Tesco rozdano jak dotąd 20 milionów porcji jabłek, bananów i pomarańczy.
Z badań Spoon Guru wynika, że 54 proc. dorosłych Brytyjczyków było w 2016 r. na jakiejś diecie.
(Campaign)