Zagranica

Tesco odpowiada na potrzeby osób na diecie

Dzięki nawiązaniu współpracy z firmą technologiczną Spoon Guru Tesco zaoferuje klientom ze specjalnymi preferencjami dietetycznymi opcję wyszukiwania odpowiednich dla nich produktów spożywczych.

Firma Spoon Guru stworzyła aplikację mobilną przeznaczoną dla osób poszukujących produktów pozbawionych określonych składników, takich jak gluten, mleko, orzechy itp. Wyszukiwarka wykorzystująca sztuczną inteligencję i bazy danych pozwala konsumentom filtrować oferowane produkty pod kątem alergii czy nietolerancji pokarmowych, a także kryteriów takich jak zawartość cukru czy soli.

16 maja technologia Spoon Guru została udostępniona w mobilnej aplikacji Tesco na rynku brytyjskim. W lecie ma być dostępna także w serwisie internetowym detalisty. Nowa propozycja nawiązuje do wcześniejszych akcji Tesco promujących zdrowy styl życia oraz ułatwiających konsumentom zakup zdrowej żywności. W ramach prowadzonej w Wlk. Brytanii od lipca ub.r. kampanii “Darmowe owoce dla dzieci” w sklepach Tesco rozdano jak dotąd 20 milionów porcji jabłek, bananów i pomarańczy.
 
Z badań Spoon Guru wynika, że 54 proc. dorosłych Brytyjczyków było w 2016 r. na jakiejś diecie.

(Campaign)