M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

McDonald's wycofuje kontrowersyjną reklamę

( red. ) | 18 maja 2017, 06:00

Pod naporem krytyki McDonald's postanowił wycofać reklamę telewizyjną, w której syn rozmawia z matką o zmarłym ojcu.

W reklamie będącej dziełem Leo Burnett London matka opowiada chłopcu o nieżyjącym ojcu. Opowieść zasmuca go, ponieważ wychodzi na to, że mieli ze sobą niewiele wspólnego. Gdy jednak chłopak je kanapkę Filet-O-Fish w McDonald’s, matka przypomina sobie, że był to także przysmak jego ojca i tym samym odkrywa łączące ich ogniwo.

Jak podał dziennik "Guardian", brytyjski regulator Advertising Standards Authority otrzymał około 100 skarg na reklamę. W większości związanych z bezceremonialnym wykorzystaniem wątku dziecięcej żałoby. Zwracano ponadto uwagę, że niefortunne było pokazanie reklamy niedługo przed Dniem Ojca. Do krytyki reklamy dołączyła też organizacja charytatywna Grief Encountered dająca wsparcie dzieciom, które straciły bliskich.

Rzecznik McDonald’s potwierdziła, że reklama zostanie na stałe wycofana ze wszystkich mediów, w tym kin i telewizji.

(Campaign)

Czytaj więcej na temat: , , ,