M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Chiny: 57 proc. wydatków reklamowych na internet

( red. ) | 18 maja 2017, 06:00

W Chinach, drugim co do wielkości rynku reklamowym na świecie, na internet przypadnie w 2017 r. aż 57 proc. wydatków reklamowych - szacuje GroupM.

Pięć lat temu reklamodawcy w Chinach przeznaczali na internet zaledwie 19,4 proc. swych budżetów. Według GroupM wyższe wydatki na media cyfrowe notuje się obecnie jedynie w Szwecji (59,6 proc.). W skali globalnej stanowią one jedną trzecią ogółu budżetów reklamowych, a w Stanach Zjednoczonych - największym rynku reklamowym świata - 30,9 proc.

Z raportu należącej do WPP GroupM wynika jednak także, że tak szybki wzrost wydatków na media cyfrowe w Chinach zaczyna spowalniać. Prawie każdy mieszkaniec dużego miasta ma już do nich dostęp - skończyła się zatem era masowego napływu nowych użytkowników internetu. 

Z oficjalnych danych statystycznych wynika, że pod koniec ub.r. w Chinach dostęp do internetu miało 731 milionów osób, czyli ponad połowa populacji. Jest to ponad dwa razy więcej niż liczba mieszkańców Stanów Zjednoczonych. 

Ogółem wydatki reklamowe w Chinach wzrosną rok do roku o 7,8 proc., osiągając poziom 84,4 miliarda dolarów. W 2016 r. wzrost był podobny i wyniósł 7,9 proc. 

(AdAge)

Czytaj więcej na temat: ,