350 stacji paliwowych dotąd pod logo Statoil zmienia szyldy na nową markę – Circle K. To decyzja koncernu Alimentation Couche-Tard Inc., właściciela firmy Statoil Fuel & Retail, ogłoszona już jesienią 2015 r., która najpierw w krajach bałtyckich (na Litwie, Łotwie i w Estonii), a teraz także w Polsce postanowiła wprowadzić swój globalny brand.
Pierwsza stacja pod nowym logo ruszyła w połowie kwietnia br. w Opolu, a oficjalnie ogólnokrajowy rebranding rozpoczął się 11 maja br. Towarzyszy mu intensywna kampania reklamowa w mediach. Firma przekonuje, że pomimo zmiany nazwy dotychczasowa jakość i oferta pozostają bez zmian. Dlatego m.in. w reklamach nowej marki występują autentyczni pracownicy byłego Statoila.
Kampanię rebrandingową od strony kreacji przygotowała skandynawska agencja SMFB z Oslo, centralna agencja Statoila. Za strategię komunikacji, planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Mediavest, za produkcję kontentu, adaptację kreacji i współpracę z influencerami – odpowiadała agencja LiquidThread, do przygotowania kampanii performance’owej zaangażowano zaś zespół Performics (agencje z grupy Publicis Media).
Równolegle ze zmianą marki zmienia się także nazwa programu lojalnościowego Statoil Extra na Circle K Extra Club.
Jak zapowiada Mirosław Caputa, dyrektor ds. komunikacji i marketingu w Circle K Polska, proces zmiany marki potrwa około roku.
Statoil był obecny w Polsce od 1992 r.
Wywodzący się z Kanady Couche-Tard jest jedną z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego. Operuje w ponad 20 krajach w Ameryce Północnej, Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie. Posiada ponad 12,5 tys. sklepów typu convenience i stacji paliw. Dwa lata temu koncern zdecydował, że wszystkie swoje dotychczasowe marki: Mac’s, Circle K, Kangaroo Express oraz Statoil, zastąpi jedną globalną marką: Circle K.