M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Superkomputer IBM stworzył reklamy dla Toyoty

( red. ) | 23 maja 2017, 06:00

Po odpowiednim "przeszkoleniu" Watson, superkomputer IBM, wyprodukował tysiące tekstów na temat Mirai, nowego superauta Toyoty.

Celem agencji Saatchi LA było stworzenie reklam dopasowanych do indywidualnych potrzeb i preferencji użytkowników Mirai - entuzjastów nowych technologii, w tym m.in. psychologów i inżynierów. Wykorzystująca sztuczną inteligencję kampania

"Tysiące sposobów, by powiedzieć tak" ruszyła na Facebooku w zeszłym tygodniu. Walory nowego modelu Toyoty, napędzanego paliwem wodorowym, a więc przyjaznego dla środowiska, prezentowane są w krótkich filmikach. Każdy z nich wygląda tak samo, ale różnią się teksty, adresowane do ponad 100 różnych grup odbiorców.

Saatchi LA przygotowała 50 scenariuszy opartych na danych o potencjalnych użytkownikach i wykorzystała je, by "nauczyć" superkomputer IBM treści, które powinny się znaleźć w reklamach. Posługując się sztuczną inteligencją, Watson przeszukał następnie internet, tworząc sieć przydatnych słów i wyrażeń. Na koniec wyprodukował tysiące tekstów brzmiących tak naturalnie, jakby zostały napisane przez ludzi. 

Niektóre z nich to: "Tak, to lepsza przyszłość dla owadów" i "Tak, przyciągnie spojrzenia nawet na księżycu". Wszystkie teksty były finalnie aprobowane przez copywriterów Saatchi LA. 

(AdWeek)

Czytaj więcej na temat: , , ,