M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nowa strategia Karmi - piwo także dla mężczyzn

Tomasz Wygnański | 26 maja 2017, 06:00

Marka piwa, której komunikacja była dotychczas adresowana do kobiet, zaznacza, że jest prawdziwym piwem i ma zrównoważony smak. Karmi jest liderem wśród piw bezalkoholowych, ale chce umocnić swoją pozycję w tym szybko rosnącym segmencie.

W ramach odświeżenia marki, pod koniec maja, Karmi (Carlsberg Polska) wprowadza na rynek nowe opakowania z hasłem "Nie za słodkie, nie za gorzkie". Jest to element kampanii wizerunkowej, która ma zwrócić uwagę konsumentów, że bezalkoholowe piwo Karmi jest dobre zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn.

Producent podkreśla, że Karmi warzy się tradycyjną metodą i stosując klasyczne piwowarskie składniki - chmiel i kilka rodzajów słodów: pilzneński, monachijski, karmelowy i palony.

- Dotychczas często uważano, że Karmi to słodki napój dla pań – mówi Aleksandra Niemczyk, menedżer marki. Tymczasem unikatowa receptura, idealnie dobrane typowo piwne składniki i klasyczne metody warzenia sprawiają, że jest to po prostu piwo. Naszą nową kampanią chcemy rozprawić się ze stereotypowym postrzeganiem tej marki. Pokazujemy, że Karmi jest nie za słodkie i nie za gorzkie - dodaje Niemczyk.
Uniseksowy charakter marki podkreślają nowe opakowania. Uproszczona grafika etykiet z symbolem kłosów jęczmienia oraz szyszki chmielu podkreśla piwny charakter 
Nową strategię marki pod hasłem "Nie za słodkie, nie za gorzkie" stworzyła firma doradcza Kubuj Strategia, za rebranding odpowiada agencja Dragon Rouge.
Wprowadzeniu Karmi w nowych opakowaniach towarzyszą działania na poziomie sklepów oraz w mediach społecznościowych. Za kreację ATL-ową i BTL-ową, odpowiada Red8 Advertising, a za działania w social mediach Red8 Digital. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się PHD Media Direction.
Marka Karmi jest największym piwem bezalkoholowym w Polsce, z udziałem wolumenowym na poziomie 34 proc. w tej kategorii w 2016 r. Piwo dostępne jest w trzech wariantach – Classic, Żurawina i Grejpfrut, w rekomendowanej cenie detalicznej 3,59 zł za butelkę o pojemności 0,5 l i 0,4 l.
Warto podkreślić, że według danych Nielsena polscy konsumenci coraz przychylniej patrzą na piwa bezalkoholowe. W 2016 r. piwa o zawartości alkoholu do 0,5 proc. odnotowały najbardziej dynamiczny wzrost zarówno wartości
(58 proc.), jak i wolumenu sprzedaży (64 proc.), podczas gdy konsumpcja piw jasnych pełnych była stabilna,  mocne zanotowały zaś kolejny rok z rzędu spadek (ilościowo o 3,3 proc, wartościowo - 4,2 proc.).

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,