M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Tencent buduje medialne imperium

( red. ) | 6 czerwca 2017, 06:00

Już teraz koncern ma znaczący wpływ na to, co Chińczycy oglądają na swoich smartfonach.

Skala działania Tencent Holdings Inc. jest ogromna: firma ma większy niż Facebook zasięg w mediach społecznościowych (ponad 1,7 miliarda aktywnych kont użytkowników komunikatorów WeChat i QQ), dysponuje platformą wideo wielkości YouTube oraz prowadzi produkcję filmową i serialową na skalę Netflix. Działające od dwóch lat studio filmowe Tencent Pictures coraz silniej zaznacza swą obecność w Hollywood: jest inwestorem w dwóch wysokobudżetowych filmach “Kong: Wyspa Czaszki” i “Wonder Woman.” Ponadto Tencent jest największym na świecie operatorem gier online i wydawcą e-booków. Ostatnio wchodzi także w sektor płatności mobilnych. 

Rozrywka stała się polem bitwy dla chińskich gigantów internetowych szukających nowych źródeł przychodów w obliczu nieuchronnego spadku tempa wzrostu liczby użytkowników internetu. W filmy i wideo inwestują także potentat na rynku e-commerce Alibaba Group i wyszukiwarka Baidu.  

Młodzi Chińczycy są coraz bardziej skłonni do wydawania pieniędzy na kontent w internecie. Liczba płacących użytkowników iQiyi, należącej do Baidu internetowej platformy wideo, przekroczyła 20 milionów, dział Tencent zajmujący się płatnymi publikacjami online ma zaś 2,5 miliona abonentów i jest dochodowy.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,