M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

BrandZ: Google ponownie najcenniejszą marką świata

( red. ) | 7 czerwca 2017, 06:00

Amazon po raz pierwszy w czołowej piątce rankingu.

Google obronił miejsce numer jeden w tegorocznym rankingu najcenniejszych marek na świecie BrandZ opracowywanym przez Kantar Millward Brown. Podobnie jak w ub.r. wygrał z Apple. Wartość Google wzrosła o 7 proc., do 246 mld dolarów, podczas gdy Apple o 3 proc, do 235 mld dol. Oznacza to, że różnica wartości między dwiema czołowymi markami wynosi obecnie 4,4 proc. (w ub.r. 0,3 proc.) - lider rankingu umocnił przewagę nad rywalem.

Microsoft i Facebook utrzymały odpowiednio trzecie i piąte miejsce w rankingu, natomiast na czwarte miejsce awansował Amazon. W ub.r. była to marka najszybciej zyskująca na wartości (+59 proc.), w najnowszym notowaniu także pokazała bardzo dobrą dynamikę (+41 proc.). Większymi wzrostami mogą się pochwalić jedynie Adidas (+58 proc.) i chińska marka alkoholowa Moutai (+48 proc.)

W ujęciu geograficznym nasila się dominacja Stanów Zjednoczonych - marki amerykańskie stanowią 72 proc. łącznej wartości pierwszych stu marek (w ub.r. 69 proc.). Dominują także liczbowo - jest ich 56 na 100 (w ub.r. 51). Ze Stanów wywodzą się ponadto wszystkie marki, które w br. zadebiutowały w top 100: Xfinity, YouTube, HPE, Salesforce, Netflix, Snapchat i Sprint.

(Marketing Week)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , ,