M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Saatchi & Saatchi LA dla Toyoty

( red. ) | 13 czerwca 2017, 06:00

Kampania, której główną koncepcją jest igranie z czasem, wystartowała w postaci krótkometrażowych filmów przygotowanych dla marki.

Saatchi & Saatchi LA wystartowało z serią krótkometrażowych filmów dla marki samochodowej Toyota. Głównym konceptem artystycznym jest granie z czasem na wielu płaszczyznach produkcji.
Pierwszy film prezentuje kobietę, która podróżuje Toyotą Prius. Zaczyna zauważać, że w miarę, jak jest wyprzedzana przez inne samochody, zaczyna się również gwałtownie starzeć: pojawiają się jej zmarszczki, siwieją włosy. W miarę jak przyspiesza, młodnieje.
W drugim spocie mężczyzna jeździ samochodem wokół ronda i wciąż w tym samym miejscu zatrzymuje go autostopowiczka. Identyczna jak ta, która wewnątrz już się znajduje. Kiedy mężczyzna kompletuje cztery identyczne autostopowiczki z gitarami i instrumentami muzycznymi, dziewczyny kradną jego samochód, włączają bardziej nowoczesną muzykę i zjeżdżają z ronda.
Jak zapewnił dyrektor kreatywny Saatchi & Saatchi LA Daniel Barak, ta koncepcja spotu reklamowego została opracowana specjalnie na potrzeby reklamy kinowej. Stąd kropla surrealizmu, a przede wszystkim skupienie na opowiadaniu historii, z czego właśnie kino słynie.
Spoty zostaną również umieszczone online na specjalnym kanale wideo marki, ale nie będą uruchamiane w YouTube jako oddzielna kampania.
Saatchi jako inspirację do filmowych historii potraktował takie filmy, jak "Powrót do przyszłości", "Dzień świstaka", "Dziwny przypadek Benjamina Buttona". Twórcy spotów reklamowych przyznają, że pozostają też pod wpływem takich twórców, jak argentyński reżyser Damián Szifron.

(AdAge)

Czytaj więcej na temat: , , , ,