Zagranica

Stany Zjednoczone: Aldi planuje dalszą ekspansję

Niemiecka sieć zamierza otworzyć za Atlantykiem prawie 900 sklepów i zainwestować 5 mld dol. w ciągu 5 lat.

Jeśli plan się powiedzie, Aldi będzie mieć do 2022 r. 2,5 tys. placówek w Stanach Zjednoczonych i stanie się detalistą numer trzy, po Wal-Mart Stores i Kroger Co. Tymczasem Lidl, druga największa niemiecka sieć dyskontowa, w najbliższy czwartek (15 czerwca) otworzy pierwszych 10 sklepów za oceanem.

Przewiduje się, że sieci dyskontowe znacząco wpłyną na amerykański rynek spożywczy, podobnie jak stało się to w Europie, gdzie odebrały one udziały w rynku tradycyjnym sieciom supermarketów. Według niedawnego raportu firmy doradczej Bain & Co. sieci dyskontowe będą rosły na rynku amerykańskim w tempie 10 proc. rocznie do 2020 r., pięć razy szybciej niż tradycyjni detaliści. 

Marka Aldi jest stosunkowo słabo znana przeciętnemu Amerykaninowi. Choć sieć działa na tym rynku od 1976 r., koncentrowała się dotychczas na konsumentach o niższych dochodach i nie prowadziła dużych kampanii marketingowych. Jednak w ostatnich latach podniosła standard placówek i produktów, przyciągając także zamożniejszych klientów.

(WSJ)