M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Beefeater z wyrazistym odświeżeniem marki

( red. ) | 14 czerwca 2017, 06:00

Marka ginu wyraźnie się odmłodziła i wystartowała z kampanią po raz pierwszy od 12 lat.

Beefeater Gin (Pernod Ricard) na Wyspach Brytyjskich po raz pierwszy od 12 lat wystartował z intensywną kampanią. Chce w ten sposób zaprezentować rezultaty odświeżenia marki. Marka chce przestać się koncentrować na londyńskich stereotypach, a jawić się jako bardziej nowoczesna.
Lifting marki dokonuje się we współpracy z agencją kreatywną Impero. Działania mają zwrócić uwagę młodszych konsumentów i przysporzyć nowych fanów, szczególnie wśród młodszej grupy odbiorców.
Ogólnokrajowa kampania obejmuje działania outdoorowe w Londynie i Manchesterze, a także trzech innych miastach na terenie Wielkiej Brytanii. W kampanii zostaną również wykorzystane kanały cyfrowe.
Jak wykazały badania, rynek produktów alkoholowych w Wielkiej Brytanii rośnie i szczególnym zainteresowaniem cieszy się gin. Dane firmy Mintel pokazują, że jego sprzedaż wzrosła o 8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym, a w 2016 r. osiągnęła wartość 1,3 mld funtów rocznie. Kategoria ginu w ciągu ostatnich pięciu lat w ujęciu wartościowym i ilościowym konsekwentnie rośnie, a obecnie na rynku brytyjskim na rynku alkoholu gin ma 20 proc. udziałów wartościowych oraz 15 proc. jakościowych. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych czterech lat sprzedaż wzrośnie o 45,5 proc. Sprzedaż napędza trend rzemieślniczy. Jak przewidują analitycy, w 2021 r. wielkość sprzedaży tego alkoholu ma wzrosnąć o 22 proc., do 39 mln litrów.

(Marketing Week)

Czytaj więcej na temat: , , ,