M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Stany Zjednoczone: dżinsy odzyskują rynek

( red. ) | 14 czerwca 2017, 06:00

Według Euromonitora ich sprzedaż, po latach spadków, ma w br. wzrosnąć o 2,2 proc.

Z danych tej firmy badawczej wynika, że w ub.r. wzrost sprzedaży spodni dżinsowych wyniósł 1,7 proc. Lata 2014 i 2015 oznaczały dla tej kategorii spadki odpowiednio o 4,5 proc. i 3,4 proc. Dżinsom zaszkodziła rosnąca popularność leginsów oraz trend "athleisure" (moda na ubrania nadające się zarówno do aktywności fizycznej, jak i relaksu).

Obecnie dżinsy odzyskują wigor dzięki wyzyskiwaniu przez producentów trendu "vintage" oraz położeniu większego nacisku na elastyczność i komfort. W Stanach Zjednoczonych kategoria ta, w której największymi graczami są Levi Strauss & Co. oraz Gap Inc. (Old Navy), warta jest 18 mld dol.

Sprzedaż leginsów i odzieży sportowej nadal rośnie znacznie szybciej niż sprzedaż dżinsów, ale tempo wzrostu zaczęło spadać: w przypadku leginsów z 7,6 proc. w 2015 r. do 6,8 proc. w 2016 r., w przypadku odzieży sportowej odpowiednio z 6,9 proc. do 6,3 proc. Mniejszy entuzjazm konsumentów może wynikać z tych samych powodów, dla których wcześniej wypadły z łask dżinsy, czyli nasycenia rynku i braku innowacji.

Nike, potentat na rynku odzieży sportowej, zdaje się wyciągać wnioski z tych danych: wiosną br. uzyskał patent na specjalnie wzmocniony materiał dżinsowy.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , ,