Kraj

Reklamodawcy z branży mediów i rozrywki są najbardziej pewni wzrostu biznesu

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję Zenith na 158 klientach z całego świata, w tym z Polski.

W czerwcu br. Zenith przeprowadził wśród swoich kluczowych klientów badanie na temat głównych czynników wzrostu ich marek. W ramach badania agencja zapytała reklamodawców z całego świata, w tym z Polski, m.in. o to jak oceniają perspektywy rozwoju swojej kategorii. Następnie sklasyfikowała każdą kategorię w skali od 0 do 100, gdzie 0 oznacza, że wszyscy oczekują znacznego spadku, 100 oznacza, że wszyscy spodziewają się znacznego wzrostu, a 50 oznacza, że wzrost nie jest spodziewany.

Badanie pokazało, że we wzrost swojej kategorii najbardziej wierzą reklamodawcy z branży media i rozrywka – w tej grupie “indeks ufności” wyniósł 82,1. Za nimi w rankingu ufności w perspektywy wzrostu plasują się reklamodawcy z branży farmaceutycznej i ochrony zdrowia oraz producenci alkoholu. Najmniej ufni w rozwój swojej kategorii są reklamodawcy z branży telekomunikacyjnej oraz producenci żywności i napojów.

Reklamodawcy z branży mediów i rozrywki są najbardziej pewni wzrostu biznesu

Następnie Zenith zapytał swoich klientów o najważniejsze czynniki, które mogą wpłynąć na rozwój ich biznesu. Najistotniejsze okazały się dane i technologia, a za nimi – transformacja biznesowa oraz nowe, konkurencyjne pozycjonowanie.