Kraj

Netscore prezentuje pierwszy benchmark display viewability z polskiego rynku

Wg standardu Netscore tylko 27 proc. reklam display jest realnie widocznych na ekranie.

Netscore po raz pierwszy przedstawia uśredniony benchmark dla formatów display ze wszystkich kampanii, jakie do tej pory monitorował w Polsce w latach 2016-2017. Prezentowane wyniki obliczono na podstawie standardu Netscore (przynajmniej 80 proc. powierzchni reklamy widocznej na ekranie przez przynajmniej 3 sekundy), który jest zaostrzonym parametrem w stosunku do standardu IAB (przynajmniej 50 proc. powierzchni reklamy widocznej na ekranie przez przynajmniej 1 sekundę), a który zdaniem Netscore jest niewystarczającym do uznania reklamy za widoczną. Wyniki pokazują że tylko 27 proc. reklam display jest realnie widocznych na ekranie lub aż 73 proc. reklam display jest niewidocznych (nie wyświetla się w ogóle na monitorach). Tymczasem reklamodawca płaci za 100 proc. odsłon.