Zagranica

Yoplait wspiera mamy

W nowej kampanii reklamowej - pierwszej przygotowanej przez agencję 72andSunny - Yoplait apeluje, by pozwolić kobietom na dokonywanie własnych wyborów.

Marka jogurtu Yoplait należąca do koncernu General Mills chce odzyskać pozycję na rynku poprzez skojarzenie jej z przekazem na rzecz wzmocnienia kobiet. Chodzi m.in. o wstrzymanie się od osądzania ich wyborów, np. o karmieniu piersią w miejscu publicznym czy rodzeniu dzieci w późniejszym wieku. – Jednym z kluczowych doświadczeń macierzyństwa jest podleganie osądowi i wpędzanie w poczucie wstydu – zauważa Justine Armour, group creative director w 72andSunny. Założeniem agencji było także obsadzenie w reklamach kobiet różnych ras i w różnym wieku. Zdaniem Armour matki często nie mają wrażenia, że są reprezentowane w reklamach, nawet jeśli pojawia się w nich postać matki. Spoty przygotowane przez 72andSunny, z hasłami takimi jak “Rób to, co smakuje dobrze” czy “Mom On,” podkreślają też szeroką dostępność marki. 

W ub.r. marka Yoplait została wyprzedzona na rynku amerykańskim przez Chobani. Liderem całej kategorii według danych Euromonitor International pozostaje Dannon (w Europie Danone), oferujący kilka marek jogurtów. 

(AdAge)