Redakcja “Media & Marketing Polska” opublikowała raport specjalny “Agencje Interaktywne i Agencje Marketingu Zintegrowanego 2017”. Tytuł Agencji Interaktywnej Roku trafił do GoldenSubmarine. Jak piszemy w raporcie: “Ubiegły rok oznaczał dla niej zmianę struktury organizacji. A było to trudnym wyzwaniem przy skokowym wzroście przychodów. GS stworzyła więc ramową strukturę m.in. w działach obsługi klienta, mediów społecznościowych, kreacji czy strategii. Portfolio agencji zasiliły m.in. cztery marki z Grupy Żywiec i trzy brandy firmy Zott. W czasie przetargowych zmagań GoldenSubmarine nadal uelastyczniała struktury, tworząc teamy poświęcone poszczególnym klientom. W poprzednim raporcie “Media & Marketing Polska” przyznaliśmy GoldenSubmarine wyróżnienie z tytułem Partnera na lata. W tym roku dodajemy nagrodę główną za konsekwencję w budowaniu silnego zaplecza agencyjnego, mocnego i coraz bardziej prestiżowego portfolio klientów oraz w dalszym ciągu partnerskie relacje z klientami”.
W części poświęconej agencjom interaktywnym wyróżnienia przyznaliśmy firmom: 180heartbeats + Jung v. Matt (Powrót do świetnej formy), Biuro Podróży Reklamy (Kreacja u podstaw), ContentHouse (Innowacyjny model biznesowy), Cube Group (Mistrzowie performance), Gong (Agencja 360 stopni), FaceAddicted (wyróżnienie dla agencji social media), VML Poland (Mistrzowska forma).
W części dotyczącej agencji marketingu zintegrowanego nie przyznaliśmy nagrody głównej. Wyróżnienia trafiły do: Albedo Marketing (Biznesowa skuteczność), Loyalty Point (Partner wielkich marek) i Unique One (wyróżnienie za innowacje).
Główną częścią gali było uroczyste rozdanie nagród konkursu Golden Arrow. W 12. edycji jury przyznało 10 statuetek i 24 wyróżnienia. W kategorii Program lojalnościowy BtoC wygrała praca IKEA Family przygotowana przez Loyalty Point i Kalicińscy.com. Za najlepszy program lojalnościowy BtoB jury uznało Rocktown dla firmy Rockwool autorstwa agencji Oskar Wegner. “H&M Kultura Fizyczna” to projekt, który triumfował w kategorii event marketing (praca zgłoszona przez VML Poland). W kategorii Experiential marketing – pozostałe formy statuetkę odebrała Chapter 1 za pracę dla Lech Pils i KKS Lech “Stawiamy Legendę”. Z kolei “Język śląski czuje różnicę” to najlepszy projekt w kategorii shopper marketing, przygotowany przez Just dla Hochland Polska. W kategorii social media UM, Reprise Media, IPG Mediabrands odebrały statuetkę za prace o.b. – “Mówmy otwarcie” dla Johnson & Johnson. Cube Group zwyciężył w kategorii mobile marketing, nagrodzono pracę “Niezawodnie do celu z iTaxi”. Jako Innowację internetową jury nagrodziło aplikację mobilną czytającą paragony stworzoną przez Unique One dla Ministerstwa Finansów. W kategorii SEM statuetka powędrowała do Cube Group, za nagrodzoną także w innej kategorii “Niezawodnie do celu z iTaxi”. Produkcja Anna Skała, Purple Talents, San Markos, Melting Pot zwyciężyły w kategorii non profil z projektem “Dopasowani Kompani” dla Fundacji Zwierzęca Polana.