M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Arona - pierwszy kompaktowy crossover Seata

Maciej Burlikowski | 29 czerwca 2017, 06:00

W Polsce pojawi się w IV kwartale br.

Seat, hiszpańska marka samochodów należąca do niemieckiego koncernu Volkswagen, zaprezentowała swój pierwszy kompaktowy crossover o nazwie Arona. Nazwany tak został na cześć kurortu na hiszpańskiej Teneryfie. To mniejszy brat wprowadzonego w lutym ub.r. SUV-a Ateca.

Będzie napędzany pięcioma silnikami do wyboru: trzy jednostki benzynowe – 3-cylindrowe silniki 1.0 TSI o mocy 95 KM lub 115 KM oraz 150-konne, 4-cylindrowe 1.5 TSI oraz dwa warianty diesla: silnik 1.6 TDI. Silnik 95-konny został połączony z ręczną przekładnią o 5 biegach (lub 7-stopniowym DSG), a mocniejszy, 115-konny – z przekładnią 6-biegową.

Podobnie jak Leon, Ateca i Ibiza Arona będzie występował w czterech wersjach wyposażenia: Reference, Style, FR i Xcellence. Producent nie podał jeszcze cenników poszczególnych wariantów.

Publiczny debiut Arony nastąpi na tegorocznej wystawie motoryzacyjnej we Frankfurcie, a - jak zapowiada producent - pierwsze egzemplarze wyjadą na polskie drogi jeszcze w tym roku. Zapewne w IV kwartale można się więc spodziewać komunikacji reklamowej Arony.

Za działania reklamowe Seata odpowiada agencja DDB & Tribal, która otworzyła w Polsce poświęconą temu klientowi strukturę agencji pod nazwą C14Torce. Za planowanie i zakup mediów dla tego klienta odpowiada dom mediowy PHD Rocket (Grupa Media Direction).

Początek roku dla Seata w Polsce (Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.) były udany - w trakcie pierwszych trzech miesięcy br. polscy klienci kupili bowiem 2,8 tys. samochodów tej marki, o 25 proc. więcej niż przed rokiem.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,